Bedra

9 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Bedra

#1

Mam takovej problém, při dřepování kdy jsem zkoušel maximálku jsem si vzal pásek a nejspíš jsem se ho nenaučil používat (normálně s nim necvičim vůbec), se mně stal úraz. Při tréninku nic, pohoda, docvičil jsem a tak po 2-3 hodinách mi úplně ztuhli záda a druhý den konec (to jsem se nemohl ani hnout :D ).

Nechal jsem to pár dní být a doufal že to zregeneruje. Měsíc pryč a furt to bolí a řekl bych že pořád stejně, ale jen v určité poloze a cviku (nejvíce při mrtvym tahu to nejde vůbec, ani trochu se ohnout, při dřepu to tak nevadí).

Co by to tak asi mohlo být?

Martin Motl Offline

jehnedak

09.11.2015 20:50

Odpovědět

Re: Bedra

#2

Klasickej problém. Máš oslabený hluboký stabilizační systém svalů v dutině břišní (neumíš používat bránici při dýchání) a máš přetížené povrchové svaly (především vzpřimovače páteře). K tomu máš na 99 % zkrácený iliopsoas (bedrokyčlostehenní sval).

Potřebuješ vynechat těžké silové cviky tak na 1-2 měsíce a dát si rehabilitaci s fyzioterapeutem. A to, co tě naučí, cvičit denně.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

09.11.2015 20:55

Odpovědět

Re: Bedra

#3

super :) díky moc, na tom jsem teď začal pracovat a k samotnému úrazu, Co by to mohlo být? natažená bedra nebo něco s plotýnkou či co?

Martin Motl Offline

jehnedak

09.11.2015 20:58

Odpovědět

Re: Bedra

#4

Nedovedu určit takhle po internetu. Často jde o stlačené obratle, protože svaly drží nevhodnou pozici.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

09.11.2015 21:23

Odpovědět

Re: Bedra

#5

S bedrama mám taky problém. Stretchuju Iliopsoas a lepší se to, ale od určité doby (co jsem dělal těžké mrtvoly) mi v bedrech občas "rupne", když se třeba narovnám z nějaké "vychýlené" pozice (uf, nevim jak lépe to popsat :D). Když tak čtu co tu píše Tetsuo "stlačené obratle, protože svaly drží nevhodnou pozici", tak to by mohlo sedět.

Co bych měl tedy dělat za cviky, aby se svaly dostaly do "správné pozice"? :)

Offline

Majkl

10.11.2015 12:17

Odpovědět

Re: Bedra

#6

1) Netahat střídavým úchopem

2) Dělat zdravotní mrtvý tah - tzv. Jefferson curl

3) Hluboké, lehce naložené dřepy s bráničním dýcháním

Později švih a TGU s kettlebellem

Naposledy upraveno 10.11.2015 14:20

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

10.11.2015 14:19

Odpovědět

Re: Bedra

#7

Tetsuo: 2) Dělat zdravotní mrtvý tah - tzv. Jefferson curl
Tenhle cvik jde proti řadě obvyklých pouček, ne? Rovný nohy, kulatý bedra..

Tetsuo, a neplánuješ mimo jiné článek na tohle téma? Dle mýho názoru mělo/má problém s bolestí v bedrech tolik lidí ze řad posilujících, že by určitě nejen mě zajímal trochu obsáhlejší návod, co všechno dělat a čeho se naopak vyvarovat, aby se takovým problémům předešlo.
Jestli si to dobře pamatuju, tak i ty sis timhle prošel, takže jsi určitě tou dobou dohledal na daný téma spoustu informací jako i vyzkoušel různý postupy na vlastní kůži.

Jiří Mráz Offline

Frost

10.11.2015 16:57

Odpovědět

Re: Bedra

#8

Frost: Tenhle cvik jde proti řadě obvyklých pouček, ne? Rovný nohy, kulatý bedra..
Tak on to není posilovací cvik, ale protahovací. Netaháš tam žádné velké váhy, cílem je roztáhnout od sebe obratle. Takže kulatý záda v tomhle případě jsou žádoucí. Můžeš to dělat i s nohama na podlaze bez zátěže (tak jsem to dělal já doted).

A článek na tohle téma bych rozhodně taky bral.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Offline

Majkl

10.11.2015 17:09

Odpovědět

Re: Bedra

#9

Na rehabku se nehodí článek, ale spíš video.

Zkusím něco natočit s Pavlou Kladivovou. Zatím se postprodukuje první várka věcí.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

10.11.2015 17:27

Odpovědět

9 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout