Kolik max. masa denně?

14 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Kolik max. masa denně?

#1

Zdravím, všude čtu, že moc masa škodí, tak by mě zajímalo, jaká je maximální porce masa denně? Jen tak zhruba :)

Radek Offline

Radys

19.07.2015 21:38

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#2

hattori hanzo Offline

karlwanhov

19.07.2015 23:14

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#3

To ti asi nikdo neřekne.
Jen vim, že s konzumací masa úměrně roste výskyt kolorektálního karcinomu.
V Evropě jsme na top pozicích.

Tím nechci nikoho strašit, jen je asi dost těžký to odhadnout.
Pro někoho bude 150 gramů dost, někdo jiný zvládne dvojnásobek a následky mít nemusí.

Offline

Venec

19.07.2015 23:20

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#4

Záleží na tělesné váze, náročnosti tréninku, výkonnosti trávicí soustavy, jestli jíš trávicí enzymy, FOS/GOS, mléčné bakterie, betain apod., jestli bereš steroidy...

Těžší lidé potřebují víc bílkovin.
Čím tvrdší a častější tréninky, tím více bílkovin je třeba.
Dotyčné doplňky zlepšují trávení bílkovin.
Steroidy zvyšují schopnost využívat bílkoviny.
Trénink odkrvuje trávicí soustavu a zhoršuje trávení bílkovin. (Tohle je finální velký rozpor a problém. Řeší se konzumací proteinů, hydrolyzátů, aminokyselin a lépe stravitelného jídla než jsou třeba steaky.)

Pak záleží na typu masa a úpravě. Nejhůře se tráví hovězí a pak věci, které jsou smažené a mají krustu. Snadněji se tráví cokoli mletého, rybí maso, které nemá kolagen apod.

Záleží na tom, s čím se maso jí. Čím víc dalších sacharidů a tuků, tím je trávení pomalejší. Hůře se maso tráví několik hodin po tréninku. Trávení masa také zhoršuje usínání a kvalitu spánku.

Obecně velké denní porce masa zvyšují riziko rakoviny tlustého střeva, ale také cukrovky a dny (nemoci, jejímž projevem je zvýšená hladina kyseliny močové v těle).
Většina lidí si bohatě vystačí se dvěma porcemi masa, 150-200 g, denně. Vhodné je konzumovat k nim kysané zelí, kiwi, ananas apod. na podporu trávení, příp. trávicí enzymy, a obecně střídat zdroje masa.

Ostatní bílkoviny lze získat z vajíček, mléčných výrobků, proteinových nápojů, a nezapomínat na to, že bílkoviny jsou i v rýži, vločkách, těstovinách, pečivu apod.

Vyšší příjem bílkovin vyžaduje hlídat si také množství vlákniny v potravě, čili jíst dost zeleniny, příp. celozrnné obiloviny.
Lidé, kteří denně konzumují nad půl kila masa denně, si zadělávají na zdravotní problémy, které se můžou projevit brzo po padesátinách, ale někdy i mnohem dříve. Dalších 20-30 let je pak tyto problémy budou provázet až do smrti a značně jim komplikovat kvalitu života.

Naposledy upraveno 20.07.2015 12:50

Za tento příspěvek bylo poděkováno 13x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

20.07.2015 12:34

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#5

Není co dodat

Naposledy upraveno 20.07.2015 12:46

Nikdo Offline

Ulfhethnar

20.07.2015 12:44

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#6

xxxxxxx

Naposledy upraveno 17.04.2019 22:40

MK Offline

kosmi

08.02.2016 23:10

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#7

Pokud si to můžeš dovolit, a jsi schopen to pozřít ( jinak se to nedá nazvat), tak proč ne.

Kryštof Slabý Offline

dv9

08.02.2016 23:16

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#8

xxxxxxx

Naposledy upraveno 17.04.2019 22:40

MK Offline

kosmi

08.02.2016 23:27

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#9

Hůře se maso tráví několik hodin po tréninku

znamená to tedy že po tréninku není vhodné si dát v prvním pevném jídlo maso?a za kolik hodin po tréninku si ho tedy dát?a co teda místo něj??vejce??udivuje mě že když to tak je tak proč "všichni" v prvním potréninkovém pevném jídle maso dávají..není to tím pádem trochu divné?

Mamuka Gorgodze Offline

Mamuka

11.02.2016 12:27

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#10

1) Oni SKORO všichni dávají HNED po tréninku nějaký protein, peptidy nebo aminokyseliny nebo kombinace.

2) Berou se trávicí enzymy, betain, curcumin apod. na podporu trávení

3) Hromada lidí sype a bílkoviny zpracovává líp

4) Doba sníženého prokrvení je tak 2 hodiny. Čili když někdo jí hodinu po tréninku maso, tak se mu tak hodinu tráví nic moc.
Což vyloženě nevadí. Ale rozhodně nejde počítat s tím, že maso, co sníš hodinu po tréninku, budeš mít strávené do dvou hodin. Počítej mnohem víc.

Mimochodem, nejlépe je maso namlít a tepelně upravovat jenom chvíli.

Naposledy upraveno 11.02.2016 19:59

Kamil Fila Offline

Tetsuo

11.02.2016 19:58

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#11

xxxxxx

Naposledy upraveno 17.04.2019 22:38

MK Offline

kosmi

11.02.2016 22:15

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#12

když jsem začal cvičit tak jsem si myslel že musím jíst maso každej den ideálně dvakrát,dopracoval jsem to k tomu že ho jím 2-4krát tejdně a rostu taky,to asi s masem nebude tak horký.po večerním cvičení ho nejím špatně se potom spí.

Offline

tycovy_mixer

13.02.2016 20:56

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#13

Tetsuo budes mit v planu napsat i nejaky clanek pro "vegetariany"? Hledam na netu clanky, ale jsou vicemene americke. Tzn. Pres 200g B, hromady syru sirenych atd. Chtelo by to neco ve stylu co pises. "kvalita vs kvantita", doporucene kombinace atd. B12 apod.
Diky

Offline

Kares

15.02.2016 10:24

Odpovědět

Re: Kolik max. masa denně?

#14

Nikdy jsem se tím důkladně nezabýval. Taky je hrozný rozdíl, jestli je někdo vegetarián nebo vegan, jestli jí i tepelně upravený věci nebo jen raw.

Obecně dávej přednost takovým těm hodnotnějším obilovinám (quinoa, amarant), zkus si pořídit hráškový, rýžový a konopný protein a přidávej věci jako chlorella, spirulina, moringa, goji.

V případě pouhého vegetariánství to založ na vajíčkách (5-6 kusů denně) a syrovátkovém proteinu a micelárním kaseinu (od každého tak 30 g čisté bílkoviny denně).

Jinak mandle, avokádo, chia...

Viděl jsem, že nedávno vyšla i v čeština nějaká knížka o výživě pro sportovce vegetariány.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

15.02.2016 20:13

Odpovědět

14 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout