Těstoviny

21 příspěvků
Strana 1 ze 2

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Těstoviny

#1

Zdravím, je mi jasný, že nejlepší těstoviny (mimo čas tréninku) jsou ty hnědé celozrnné těstoviny. Pak na druhém místě (opravte mě jestli to tak není) jsou těstoviny z tvrdozrnné semolinové pšenice, které jsou pořád ok. Nejhorší jsou těstoviny z klasické bílé pšenice.

Takže :
  1. Jíst semolinové těstoviny je podobně kvalitní jako rýže nebo je to taky junk?
  2. Když nám ve školní jídelně udělaj těstoviny, tak odhaduju, že jsou z klasický bílý pšeničný mouky. Jím je i 3x týdně, tak mě zajímá jestli je to 100% junk a co teda dělat... Pokud tam nic kvalitnějšího na výběr neni, je to pak stejný jako knedlíky, které když nic jinýho chutnaj daleko líp?

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

Jaroslav Vlček Offline

miro1212

28.03.2014 19:11

Odpovědět

Re: Těstoviny

#2

Zdravím, je mi jasný, že nejlepší těstoviny (mimo čas tréninku) jsou ty hnědé celozrnné těstoviny. Pak na druhém místě (opravte mě jestli to tak není) jsou těstoviny z tvrdozrnné semolinové pšenice, které jsou pořád ok. Nejhorší jsou těstoviny z klasické bílé pšenice. Takže : Jíst semolinové těstoviny je podobně kvalitní jako rýže nebo je to taky junk? Když nám ve školní jídelně udělaj těstoviny, tak odhaduju, že jsou z klasický bílý pšeničný mouky. Jím je i 3x týdně, tak mě zajímá jestli je to 100% junk a co teda dělat... Pokud tam nic kvalitnějšího na výběr neni, je to pak stejný jako knedlíky, které když nic jinýho chutnaj daleko líp?
Je těžký nadefinovat, co je a není junk. Jde taky o to, že každý člověk je jiný. Každý zkrátka snáší určitou potravinu jinak. Pokud nejsi alergický na lepek, nebál bych se nějak extra ani "obyčejných" těstovin. Ano, tyto tětoviny budou mít méně minerálů a vitaminů než drahé celozrnné těstoviny, ale těstoviny by podle mého názoru měly primárně sloužit jako zdroj energie, ne jako zdroj vitaminů. Na to máš zeleninu, ovoce a doplňky stravy... Ano, budou mít vyšší GI. Jestli máš obavy o glykemický index, tak si dej k "obyčejným" těstovinám zeleninový salát, tím bys bys mohl "problém" zmenšit. U slova "problém" záměrně používám uvozovky, protože glykemický index je stanoven pro jednotlivé potraviny a ty člověk většinou nejí samotné. Když potraviny různě nakombinuješ, GI je ti k ničemu, nemá absolutně žádnou vypovídající hodnotu. Jinak knedlíky bych osobně zařadil na stejnou úroveň jako těstoviny z bílé mouky. 

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

rejdis Offline

rejdis

28.03.2014 20:57

Odpovědět

Re: Těstoviny

#3

V objemu jsem jedl každej den k obědu 200 g semolinovejch těstovin a pohoda. Junk to rozhodně není.

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

Marek Veselý Offline

marktvark

28.03.2014 22:30

Odpovědět

Re: Těstoviny

#4

presne tak, pokud s nimi nemas problem a sedi ti tak je davej. Je to o osobnich preferencich vsechno tohle jidlo. to na co neda jeden dopustit a bude tvrdit ze je super ze po tom rostl, ti nekdo druhej zase rekne ze je to junk nebo mu to absolutne nesedelo. Co se tyce GI jak bylo zmineno gi snizis kdyztak salatem nebo vhodnym tukem.

treba pro me sou testoviny skoro junk :D

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

David Polách Offline

waziic

29.03.2014 08:51

Odpovědět

Re: Těstoviny

#5

Tak to vidíš... Pro waziica jsou těstoviny skoro junk, pro marktvarka vůbec ne :) Je to prostě individuální. Já když si udělám crepés (palačinky z pohankové mouky), tak to vnímám jako fajnové potréninkové jídlo, ale pro kamaráda, který je na warrior diet, to je jídlo akorát tak na "prasení" :)

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

rejdis Offline

rejdis

29.03.2014 11:33

Odpovědět

Re: Těstoviny

#6

u semoliny se GI liší podle toho, jak dlouho je necháš vařit. Taky když něco necháš zmrazit nebo když hodíš chleba do toustovače, tak se GI snižuje.. nemám to ničím podložený, ale zmiňoval to Tetsuo. 

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

Martin Offline

Mrak

29.03.2014 13:36

Odpovědět

Re: Těstoviny

#7

u semoliny se GI liší podle toho, jak dlouho je necháš vařit. Taky když něco necháš zmrazit nebo když hodíš chleba do toustovače, tak se GI snižuje.. nemám to ničím podložený, ale zmiňoval to Tetsuo. 
Jo. Je to takhle i u různých úprav brambor. Proto je strašně těžké ten GI určit.

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:34

rejdis Offline

rejdis

29.03.2014 14:16

Odpovědět

Re: Těstoviny

#8

Jasný, takže pokračuju při starym, semolinový těstoviny + rejže o trochu vejš než knedlíky + obyč. těstoviny.

Jenom ještě - v čem je zásadní rozdíl mezi semolinou a klasickou pšenicí? Aminokyselinový spektrum?

... Čím víc se o tom dozvídám, tím víc mi připadá, že je jedno kterou přílohu si k tomu masu hodim, když se držim těch základů (vláknina a brambory po tréninku ne, jinak preferovat vlákninu). Je mi jasný, že přílohy typu pohanka, bulgur, batáty jsou o level vejš, ale kolikrát se k tomu člověk dostane.

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:35

Jaroslav Vlček Offline

miro1212

30.03.2014 11:16

Odpovědět

Re: Těstoviny

#9

Jenom ještě - v čem je zásadní rozdíl mezi semolinou a klasickou pšenicí? Aminokyselinový spektrum? ... 
Pročti si tento článek, někde jsme se tam tomu věnovali

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 13:35

J V Offline

Skylarker

30.03.2014 11:25

Odpovědět

Re: Těstoviny

#10

Ahoj,
mám dotaz.
Semolinové těstoviny se dají koupit i v nějakém řetezci(nebo nevíte někdo o nějakém krámku v Mladé boleslavi)? A totéž mouka.
A ohledně rýže. Co znamená pojem tmavá rýže? Popřípadě doporučení pár tipů - zkusím rád něco nového.

Děkuji

Ondřej Hazdra Offline

OndraH

11.04.2014 09:58

Odpovědět

Re: Těstoviny

#11

OndraH: Ahoj,
mám dotaz.
Semolinové těstoviny se dají koupit i v nějakém řetezci(nebo nevíte někdo o nějakém krámku v Mladé boleslavi)? A totéž mouka.
A ohledně rýže. Co znamená pojem tmavá rýže? Popřípadě doporučení pár tipů - zkusím rád něco nového.
Děkuji
Semolina je druh mouky z pšenice tvrdé (Triticum durum), údajně má lepší biol. hodnotu a nižší GI. Myslím, že je seženeš i v lepším supermarketu.

Tmavá rýže je neloupaná/celozrnná rýže, setkáš se s ní taky pod pojmem "natural".
Podle mě bude mít nižší GI a zachová si o něco vyšší biol. hodnotu.
Ze zkušenosti: vaří se asi 2x déle než normální.
Pokud chceš chutnou bílou, kup si jasmínovou u našich vietnamských kolegů :)

Offline

Venec

11.04.2014 10:25

Odpovědět

Re: Těstoviny

#12

Já si oblíbil celozrnné semolinové špagety z Lidlu. 500g asi za 20,- K tomu kečup bez cukru se sukralózou ze Sparu :)

Tomáš Offline

supertom

11.04.2014 10:25

Odpovědět

Re: Těstoviny

#13

Vidíš to, jasmínová rýže od pinpongáčů :-) zajímavý nápad.
Díky za tipy

Ondřej Hazdra Offline

OndraH

11.04.2014 10:34

Odpovědět

Re: Těstoviny

#14

supertom: Já si oblíbil celozrnné semolinové špagety z Lidlu. 500g asi za 20,- K tomu kečup bez cukru se sukralózou ze Sparu :)
celorznnne testoviny za 20,-?? jak se to presne jmenuje pls?
nevíte, kde seženu relativně levnou natural rýži? resp. jaka cena je dobra?

Naposledy upraveno 11.04.2014 13:54

Martin Offline

Mrak

11.04.2014 13:53

Odpovědět

Re: Těstoviny

#15

Mrak: nevíte, kde seženu relativně levnou natural rýži? resp. jaka cena je dobra?
V Tescu 500g za cca 20-25 kč? :)

Offline

Venec

11.04.2014 13:59

Odpovědět

Re: Těstoviny

#16

Mrak: celorznnne testoviny za 20,-?? jak se to presne jmenuje pls?
combino spaghetti integrali

Tomáš Offline

supertom

11.04.2014 14:06

Odpovědět

21 příspěvků
Strana 1 ze 2

Vytisknout