Dávkování BCAA

12 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Dávkování BCAA

#1

Ahojte, prosímvás chci se zeptat ohledně dávek BCAA, mám od reflexu tabletové 2:1:1 a dávám 3 gramy BCAA před tréningem a 3 gramy po tréningu tak, jak je to napsáno na obalu, ale se chci zeptat jestli tyto dávky stačí a jestli ne, tak proč.. Jsem endomorf mám 184 cm a 93 kg:) díky:)

Naposledy upraveno 02.06.2015 16:20

Michal Hradecký Offline

kiranix06

02.06.2015 16:01

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#2

Nestačí. Minimálně 6 gramů před a po tréninku, aby tam byly pokaždé 3 g leucinu.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

02.06.2015 21:36

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#3

Chci jenom poznamenat, že tady na body-testu je článek od P. Nováka (pokud se nepletu), kde se o příjmu BCAA před tréninkem hovoří jako o rizikovém.
Pokud budu citovat:

13.Krajně rizikový je oblíbený příjem větvených aminokyselin valinu, leucinu a isoleucinu (BCAA) před výkonem. Vychází z praxe kupeckých počtů zdůvodněním, že pokud se při výkonu spalují tyto svalové aminokyseliny, tak je výhodné jejich podávání před výkonem. Tuto praxi zavádějí zejména fitcentra, protože mohou výhodně prodávat BCAA klientům po několika kusech před tréninkem. Podání BCAA před výkonem však spustí tvorbu inzulinu, což způsobí snížení glukózy v krvi.

Tento stav svalům z hlediska výkonu tolik nevadí (viz body 1 a 5), může však způsobit potíže se zátěžovou psychikou, viz bod 9. Nejhorší však je, že tato hypoglykémie postihuje vnitřní orgány, které nemají dostatek glukózy, což je z dlouhodobého hlediska může poškodit. Pokud už někdo chce přijímat aminokyseliny před tréninkem, měl by brát glutamin, kyselinu glutamovou, kyselinu asparagovou a alanin. Alanin organismus používá jako zdroj energie pro vnitřní orgány (nikoliv pro svaly). Pokud chce někdo brát BCAA, je lepší jejich příjem přesunout až po výkonu.

Offline

sheepeck

09.06.2015 19:01

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#4

Možná jsem měl hned dát odkaz na zmíněný článek:

tady

Ovšem nevím, zda tento názor není popřen nějakými novými výzkumy.

Naposledy upraveno 09.06.2015 19:07

Offline

sheepeck

09.06.2015 19:02

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#5

Dávkování BCAA by měl doprovázet příjem sacharidů

Kamil Fila Offline

Tetsuo

09.06.2015 22:48

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#6

Jelikož je článek právě o příjmu sacharidů pred a během sportovního výkonu, zaráží mne, že tuto kombinaci článek nezmiňuje a pouze uvádí, ze BCAA jsou vhodné pouze po tréninku.

Offline

sheepeck

09.06.2015 23:35

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#7

Asi bude vhodné to tam zdůraznit.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

10.06.2015 09:26

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#8

Jak nejlip vyuzit vetsi davky bcacek (40-50g/den) v radu par tydnu? Pro nejvetsi efekt co se regenerace a ochrany svalu tyce. Nikdy jsem je nebral tak vubec nevim.
Pit je behem celyho dne, nebo davat davku pred jidlem tak, aby tam byly ty 3g leucinu?
Dekuji

Tomáš Červinka Offline

tom3

25.07.2015 18:13

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#9

Proč chceš popíjet takové dardy BCAA? Nebude mít větší efekt nějaký mix EAA?

rejdis Offline

rejdis

25.07.2015 18:57

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#10

Zkoušel jsem 3 g leucinu před jídly, i tak 30-40 g BCAA denně. AMG šlapou líp. A šlapat budou i jiné, rozumně dělané směsi EAA.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

25.07.2015 19:11

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#11

Dobre, ale kdyz uz ty bcaa mam, tak se ptam, kterej system bude lepsi :) rekneme ze mira katabolismu bude prevelika :D

Tomáš Červinka Offline

tom3

25.07.2015 21:37

Odpovědět

Re: Dávkování BCAA

#12

3 g leucinu před jídlem

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

26.07.2015 00:13

Odpovědět

12 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout