Jak na 1MR

7 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Jak na 1MR

#1

Ahoj, hodlám přejít na nový trénink. Cvičil jsem před tím začátečnické programy + jsem se učil pilovat techniku silových cviků (MT,BP,Dřep..).

Příští týden cchi začít objemovou rutinu 3x týdně, kde se cvičí s %.
Jak určit 1RM u všech cviků? Např: první den

Dřep s činkou na zádech – 5x5 + max rep set
Bench press s velkou činkou na rovné lavici (širší úchop) – 5x5
Přítahy v předklonu s velkou činkou (tělo v úhlu 45°s podlahou) – 5x5
Shyby (libovolná varianta) – 2-3 x maximální počet opakování
Kliky na bradlech – 2-3 x maximální počet opakování
Zkracovačky na balónu + výpony vestoje – 2-3 x maximální počet opakování

Všechny cviky po 1-2 opkaování, než docílím max. váhy?
To znamená u kžadého cviku pojedu na "doraz" jak v pondělí tak ostatní 2 dny? Čili chápu to správně když za jeden týden ucca 20 pojedu na max?
Má smysl, nějak jíst hodně abych měl energii?

Četl jsem všechny články - principi - ale nikde jsem to tam nenašel.

Michal Dom Offline

MichalD

20.01.2015 17:49

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#2

MichalD: Ahoj, hodlám přejít na nový trénink. Cvičil jsem před tím začátečnické programy + jsem se učil pilovat techniku silových cviků (MT,BP,Dřep..).
Příští týden cchi začít objemovou rutinu 3x týdně, kde se cvičí s %.
Jak určit 1RM u všech cviků? Např: první den
Dřep s činkou na zádech – 5x5 + max rep set
Bench press s velkou činkou na rovné lavici (širší úchop) – 5x5
Přítahy v předklonu s velkou činkou (tělo v úhlu 45°s podlahou) – 5x5
Shyby (libovolná varianta) – 2-3 x maximální poč...
Tak nejjednodušší to bude asi zkusit, ne? Prostě si ozkoušej 5 opakování na všech cvikách. A zvol si tu sérii, kde byla dobrá technika a třeba malá rezerva...váha, kterou jsi u toho použil je pravděpodobně ta, kterou chceš na 5x5...každý týden můžeš přihodit malinko na každou stranu. Je právě dobrý si dát tam nějakou rezervu, aby jsi mohl každý trénink trochu přihodit.

Pokud chceš testovat maximálku a pak z toho počítat %, tak ti asi nezbyde, než prostě zkusit maximálku, tam prostě asi víc nevymyslíš :D

Offline

Venec

20.01.2015 19:28

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#3

dá se spočítat maximálka třeba z 10 opakování, jen to hodíš do nějaké rovnice kterých najdeš na netu kvadrilion a ono ti to vyflusne 1RM. Nevím ale jak vy, já mám maximálku lidově řečeno podle toho, jak se ten den vyseru, prostě v pondělí zvendu víc, ve středu zase míň. Nevím jestli je úplně nejlepší způsob brát lidský tělo jako mašinu, která funguje pořád stejně.

Michal Vašíček Offline

mclama

20.01.2015 19:31

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#4

Ja si myslím, ze spis resi zda testovat maximalky u všech 5-7 cviku v jeden den, ze ?
Je lepší zkusit max. 1-2 cviku a další cviky az za par dni. Tak to je u me teda já když jsem zkoušel max na pritahy tak jsem na shyby byl už hotovej

Offline

Dakster

20.01.2015 20:26

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#5

Myslím, že jsem to četl právě ve SS od Rippetoa, že je vhodnější váhu pro 5x5 počítat z 5MO ne z 1MO. Dává to smysl, 2 lidi se stejným 1MO nutně nezvednou stejnou váhu na 5MO.

Každopádně, zvyšuj váhu v rámci rozcvičky a pokačuj po 5 opakováních dokud nenarazíš na svoje maxko na 5 opakování, z tohodle bych vzal 90% a jezdil s tím 5x5. Pokud seš schopnej odhadnout přímo těch 90%, řekněmě nějaký 2-4 opakovaní od selhání 5MO, tak můžeš jet rovnou trénink.

Naposledy upraveno 21.01.2015 10:52

Martin Offline

Mrak

21.01.2015 10:48

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#6

Maximálky bych zkoušel na 5RM (nebo 5MO, jak chcete, česky, nebo anglicky) = test na 1 opakování před selháním. Tzn., vím, že dám 5, ale rozhodně nedám 6.

Jedna maximálka na spodek, jeden tlak a jeden typ přítahu.
Nedělat potom pumpovací série.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

21.01.2015 12:17

Odpovědět

Re: Jak na 1MR

#7

Super díky za rady, akorát nevím tedy proč se uvádí 1MR, když tedy radite at zkousim dle systému opakování. To platí i pro jiné parametry? Např. Když je 4 x 8 (70%) tak zjistim max. váhu při 8 op. a pak ji probasobim např. 80-90% a cvicim. Nebo cviky 3x12? Ptam se jen do budoucna diky

Michal Dom Offline

MichalD

21.01.2015 20:39

Odpovědět

7 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout