Trénink k boxu

5 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Trénink k boxu

#1

Ahoj :)
Věřím, že je tu víc příznivců bojových umění a proto bych potřebovala trochu poradit.
V posilovně jsem cvičila přes dva roky, pak se ale vytratila motivace a já s tím tak nějak sekla. Nyní jsem začala chodit na box, tréninky zatím 2x týdně (po a st), celkem náročný, ale stejně mi ta posilovna začíná zase chybět.

Chtěla bych zase začít chodit do posilovny, čas bych měla tak 3-4x týdně (mimo dny s boxem zatím). V posilovně mi s tréninkovým plánem tak nějak schopný poradit nejsou...

Neměl by někdo aspoň hrubou inspiraci pro mě, s čím by se ten box dal dobře nakombinovat?? protože z toho tréninku nemůžu mít svalovku tři dny (proto si nenechám psát trénink v naší posilovně, protože tam píšou zásadně takový splity, po kterých to tři dny bolí) a potřebuju zapracovat dál na kondičce a výdrži u kliků...

Díky za pomoc :D

Naposledy upraveno 09.01.2015 16:27

Zuzka Offline

zhoa

07.01.2015 22:22

Odpovědět

Re: Trénink k boxu

#2

Dobry navod na silove cviceni pri BU/BS je tady:
http://www.zeleznakoule.cz/silovy-trenink-nejen-pro-aktivni-sluzbu/

Priklad je zamereny na kettlebell, ale muzes to aplikovat i na jine (spise volne) typy zavazi. ;)

Taky se da inspirovat u vykonostnich treninku tady na webu, asi neni vhodna rampa u cviku, ale rozcvicku muzes pojmout hodne siroce na rozcviceni a na fyzicku (napr. nejaka forma lehkeho kruhace), pote silova cast a posleze finishery na kliky, treba v kombinaci se svihadlem a stinovym boxem, nebo zamereni na boxersky strategicke partie - bricho, krk a kompenzacni cviky (zadky ramen, core,...).

Lada Offline

kripl

08.01.2015 12:40

Odpovědět

Re: Trénink k boxu

#3

dík za odp. :)
Tak dlouho jsem přemýšlela, až jsem došla k tomuhle.

den 1
výskoky do výšky, do dálky, oboje 5*4
box jump 3*10

dřep 5*5
dřep s velmi pomalou excentrickou fází + dřepy s výskokem s jednoručkou 4*5/4*5
MT s rovnýma nohama 3*10
+ břicho (plank, ab wheel)

den 2
kliky s tlesknutím 3*5 (cílem to bude k desítce, ale ty kliky potřebujou trošku vypilovat u mě :D )
kliky s jednou rukou na medicinbalu 2*10

bench press 5*4
přítahy v předklonu 4*6-8
kliky na bradlech 3*8

den 3
split dřepy s výskokem 2*10
dřepy s výskokem 2*10

čelní dřep 5*5
rumunský mrtvý tah 3*10
výpady s jč 3*30

den 4
kliky 2*10
kliky s tlesknutím 3*5

millitary press 2*8
push press 4*6
shyby podhmatem 3*max
přítahy jč s oporou o lavičku 3*12

+finishery stylem pár kol kliků (cca10)+ švihadlo (cca50), burpees, panák, stojky o zeď apod… buď kruhově nebo jen jeden cvik jako HIIT.
+rozcvička s nějakýma cvikama na mobilitu...

Břicho jsem tam dala jen jednou, protože na tréninku ho nějakým způsobem stíháme taky a cvičit ho 4x týdně mi nepřijde úplně optimální.

Hodil by se pohled od někoho druhého, co jsem tam zvládla totálně zazdít, nebo čeho je tam naopak moc. Díky předem za reakce :)

Zuzka Offline

zhoa

09.01.2015 16:27

Odpovědět

Re: Trénink k boxu

#4

Ahoj,
být tebou vykašlu se na finishery nebo cokoli na fyzičku, předpokládám, že je to jedna z hlavních náplní při tréninku boxu. Pokud by jsi chtěla závodit, pak fyzička je otázka ladění vrcholné formy během pár týdnů. Nemá smysl být celoročně v top kondici. Pokud na boxu trénujete jen techniku a máš pocit, že potřebuješ nahnat fyzičku, pak je to něco jiného, ale to pak asi finishery nebudou stačit. Danou energii bych ušetřil, nebo ji vložil do silového tréninku.
Trénuj více záda, zadní část ramen. Zvláště u bojových sportů je třeba brát ohled na jednostranné zaměření. Typický člověk, který boxuje je nahrbený s interní rotací ramen. Minimálně si dej na každý tlakový cvik na vršek těla jeden tahový cvik, nebo dělej hodně rehabilitačních cviků na ramena.
Vyvaruj se selhání a zamysli se nad nějakou periodizací.
Kliky s tlesknutím nežeň k desítce, žeň je k max. výbušnosti a to do 5 opakování. Pokud se ti to bude zdát časem moc lehké, zkus benchpress se stopkou, nebo trénuj pushpress na max výbušnost s 60-70% z maxima pro cca 3 opakování. Pak je ještě možné házet medicinbalem, časem možná sparingem :)
Jinak schéma vršek/spodek bude určitě vhodné ;)

Naposledy upraveno 09.01.2015 18:20

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Martin Vidlák Offline

Vidlak

09.01.2015 18:15

Odpovědět

Re: Trénink k boxu

#5

Pravdou je, že zatím finishery nedávám, většinou jsem ráda že stihnu vůbec nějak ten trénink, ale časem bych se k nim aspoň občas po tréninku ráda dostala.

Do selhání nejdu ani náhodou, naopak, přesně tomu jsem se chtěla vyhnout. Ale ačkoliv to schéma vypadá poněkud minimalisticky, svaly druhej den cítit jdou, a to jsem vzala váhy jenom čistě testovací. Tak uvidíme :)

Ty záda a zadní delty tam zkusím trošku dovecpat.

Zuzka Offline

zhoa

14.01.2015 23:15

Odpovědět

5 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout