Pár dotazů k splitu

10 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Pár dotazů k splitu

#1

Ahoj, chtěl bych zkusit na nějakou dobu jet split z webu - http://body-test.cz/cs/clanky/62-rozumny-split-3-4x-tydne/

měl bych pár otázek

1. Počet opakování x váha - jsem začátečník, takže na tlaky s obouručkou na prsa (bench) zvednu málo - osa + 15 kg na obě strany a zvedu to stěží 8x, má vůbec smysl odjet tréninko s např 8, 10 kg na každé strašně s tím že mám udělat 15 opakování? nebo to nechat na těch 8 opakováních s 15 kg

2. Náhrady civků - na některé cviky nemáme v posilovně vybavení, konkrétně tam nemáme tu T konstrukci na záda - čím to nahradit (něčím jednoduchým, napadl mě třeba kettlebell deadlift). Potom ale to asi nebude problém Jestli by se dal zaměnit soupažný bic. zdvih za klasickej s obroučkou, vím že to tom není ale s těma jdnoručkama si připadám jako žalud.

3. se trochu váže k 1. otázce. Chtěl bych tento trénink jet k sach. vlnám (2 dny na nule a potom to pomale zvedat), ve článku se píše že člověk nemá jet moc na doraz úplně, takže prostě radši snížit váhu než se nějak moc předřít ? (zase chápu že se člověk musí zapotit a trochu svaly ctít)

díky :)

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:40

Michal Vašíček Offline

mclama

18.03.2014 22:58

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#2

1. Je jedno, kolik máš naloženo. Důležitý je, že je to pro tebe těžký, ne že se s tím nějakej Lojza rozcvičuje a pro tebe už je to moc. I kdyby si měl mít na každé straně 5kg - každý někdy začínal.

2. Buď se to dá nahradit (jak je zmíněno v rozpisu) za přítahy jednoruček s oporou o lavici, nebo si jednoduše vezmeš velkou činku, na jednu stranu dáš kotouč (kotouče) a druhou dáš až ke zdi (nejlépe do rohu) - takhle

 

Edit: Nevím, jak dlouho cvičíš, ale ze začátku bych zařadil spíše fullbody tréninky.

Naposledy upraveno 19.03.2014 08:44

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:39

Jakub E. Offline

bellito

19.03.2014 08:24

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#3

3. Tak rozhodně bys neměl po tréninku hned odpadnout. :D Můžeš trochu podseknout váhy a uvidíš...Ala zas tak do detailů bych se tím nezabýval.

Naposledy upraveno 19.03.2014 08:33

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:39

Chadzi von Dumbbellon Offline

Chadzi

19.03.2014 08:32

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#4

1. Parametry tréninku dodržuj. Přizpůsobit musíš váhu. Pokud dáš s 50kg (15kg na každé straně + osa) cca 8 opakování maximálně, tak podle RM kalkulačky by jsi měl mít maximálku cca kolem 63kg.

Pro ty rozsahy opakování se ta váha samozřejmě bude snižovat, jak bude stoupat jejich počet. Takže pro 15 opakování by jsi mohl být (odhaduju podle tabulek, v reálu si to musíš vyzkoušet) na nějakých 38kg. 12 opakování - 42 kg a 10 opakování 45kg. Chce to samozřejmě otestovat
2. Náhrady civků - na některé cviky nemáme v posilovně vybavení, konkrétně tam nemáme tu T konstrukci na záda - čím to nahradit (něčím jednoduchým, napadl mě třeba kettlebell deadlift). Potom ale to asi nebude problém Jestli by se dal zaměnit soupažný bic. zdvih za klasickej s obroučkou, vím že to tom není ale s těma jdnoručkama si připadám jako žalud.
Variantu k tomu cviku už máš přímo v rozpise:
Přítahy T-držáku ve stoje v předklonu (lépe s oporou hrudníku) nebo přítahy jednoručky s oporou kolene o lavičku – 3x 15, 12, 10
...
3. se trochu váže k 1. otázce. Chtěl bych tento trénink jet k sach. vlnám (2 dny na nule a potom to pomale zvedat), ve článku se píše že člověk nemá jet moc na doraz úplně, takže prostě radši snížit váhu než se nějak moc předřít ? (zase chápu že se člověk musí zapotit a trochu svaly ctít)
Píšeš že jsi začátečník, tak úplně nerozumím těm vlnám. Pokud opravdu začínáš, tak by ti měl k progresu stačit nějaký pevný režim v jídle, vyřazení junk foodu a pravidelný pohyb. Vlny bych si nechal v záloze, až metabolismus přestane reagovat na ty základní změny.

Navíc, k sach. vlnám bych určitě nedával trénink, kde máš frekvenci procvičení těla jen 1x týdně a pracuješ v rozsahu opakování 10-15op. Ve dnech s nízkým příjmem sacharidů potřebuješ spíš tvrdý a častý trénink s vysokou intenzitou a menším počtem opakování, aby jsi ty svaly vůbec donutil na  kostře zůstat.

Naposledy upraveno 19.03.2014 11:12

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:39

Jakub Mach Offline

Esak

19.03.2014 11:06

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#5

Vždycky primárně dodržuj počet opakování. Je jedno, jak těžké jsou používané váhy. 

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Kamil Fila Offline

Tetsuo

19.03.2014 17:12

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#6

No já už se o stravu a pohyb zajímám trochu dýl, když sem začínal tak jsem měl 124 kg, teď mám okolo 92-96 a teďka se to zastavilo + bych chtěl zkusit jaký to je držet trochu víc striktní dietu + dodržovat přesně plán. Za sebou mám cca  měsíce fullbody doma s jednoručkama, pak 3 měsíce chodím do posilovny.

Zatím jídelák na dny s nulou (asi 2) vypadá takto (viz příloha). Vím, že to je strašně jednotvárný furt jen mlíko protein mlíko protein, ale já toho moc nežeru a krom vajíček mě nenapadá co bych tam dal líp. Vajíčka jsem nikdy v životě nejedl, tak je musím ochutnat a uvdím jestli to půjde, snad jo. Dal bych je na snídani asi.

S tím že další dny by šly (5 dní) 100 100 150 200 250 a pak zase 2x 0 (je to rozumný nebo doporučujete jinej počet?) a v ty dny bych strukturu jídla nechal podobnou, jen bych třeba nějakej ten protein nahradil jogurtem s vločkama ráno třeba a k jídlům přidával hodně zeleniny nejen listové zelené a přílohy

Přílohy

Naposledy upraveno 19.03.2014 19:48

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Michal Vašíček Offline

mclama

19.03.2014 19:29

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#7

Být tebou, tak bych ještě na sach. vlny nepřecházel. Myslím si, že se máš ještě kam posouvat. Vlny zařaď, až se budeš dostávat na opravdu nízké % podkožního tuku.

Je lepší dělat malé změny a vydržet, než vytáhnout všechny triumfy naráz. Ono hubnout určitě budeš, ale tyhle diety se drží krátkodobě, po skončení zase trošku nabereš.

Naposledy upraveno 19.03.2014 19:50

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Offline

jk22

19.03.2014 19:50

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#8

a co bys teda doporučil Ty? (a ostatní, já moc rád čtu tak pište :) ) ? podle čeho se odpíchnout? podle nějakýho počtu kalorií nebo prostě jenom nežrat sračky? zabíralo to docela dlouho, nevím jestli to bude stačit i teď.

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Michal Vašíček Offline

mclama

19.03.2014 19:56

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#9

a co bys teda doporučil Ty? (a ostatní, já moc rád čtu tak pište :) ) ? podle čeho se odpíchnout? podle nějakýho počtu kalorií nebo prostě jenom nežrat sračky? zabíralo to docela dlouho, nevím jestli to bude stačit i teď.

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Michal Vašíček Offline

mclama

19.03.2014 19:56

Odpovědět

Re: Pár dotazů k splitu

#10

Jez 4-5x denně, 3 velká jídla a 1-2 menší. 

V den be tréninku jez trochu více sacharidů - 3-4 g/kg

V den tréninku jez méně sacharidů, cca 2-3 g/kg čisté cílové váhy.

Přes den dávej mei jídly zeleninový salát s řepkovým nebo kukuřičným olejem. 

Na konci každého tréninku dej 20-30 minut lehké kardio. 

Upraveno moderátorem admin 07.04.2014 18:38

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

19.03.2014 21:38

Odpovědět

10 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout