Bolest zad

7 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Bolest zad

#1

Zdravím, rozjel sem Performance training od Adama. Cviky na břicho necvičím, jelikož mě z nich bolí jakoby vzadu v břiše, nejspíš záda. Ale to není to, na co se chci zeptat, místo určitých cviků jsem zkoušel dragon flag a od té doby mám jakoby uprostřed zad něco bloklé,zatuhlé? prostě to pobolívá hlavně při otáčení trupem. Pomůže mi na to preclík od G. Cooka, ale stejně to bolí dál, jen je to mírnější.. Mohla by pomoct nějaké tvrdé masáže, popř to něčím "prokřupat"? Nebo to může být nějaký nerv,sval?

PR Offline

Azurit

25.06.2014 22:54

Odpovědět

Re: Bolest zad

#2

no spodní záda bych rozhodně neprokřupával :D

Michal Vašíček Offline

mclama

25.06.2014 23:00

Odpovědět

Re: Bolest zad

#3

Špatně jsem to zformuloval, u preclíku mi vždycky párkrát křupne v zádech, ne v bedrech :D

PR Offline

Azurit

26.06.2014 14:33

Odpovědět

Re: Bolest zad

#4

Azurit: Špatně jsem to zformuloval, u preclíku mi vždycky párkrát křupne v zádech, ne v bedrech :D
EDIT: A píšu o středu až vršku zad, bedra v tom nejsou..

PR Offline

Azurit

26.06.2014 14:34

Odpovědět

Re: Bolest zad

#5

Zdravím, přítelkyně má problém se zády, doktor jí řekl, e má celou páteř rovnou, jak pravítko.

Posledních pár měsíců má docela silné bolesti mezi lopatkami.

Dříve jí pomáhalo si na chvíli lehnout na zem a záda "srovnat", nyní u musí za doktorem.

Popisuje to tak, e je má jakoby bloklá a bolí to, doktor jí nějakým způsobem prokřupne v oblasti lopatek a je to zase chvíli dobré.

Doktor jí řekl, e si má posílit záda, aby jí to v důchodu nedělalo problémy.

Rok zkouela rehabilitační cviky na záda, např cvik "superman", ádná změna se neděla.

Pokud rok tohohle cviku, který se pouíá primárně na vzpřimovače, nepomohl, nebylo by lepí zkusit posílit HSS např. plankem?

"Prokřupávání" u doktora ale není řeení a proto, znáte někdo nějaké cviky, které by jí mohly pomoci?

Popřípadě alespoň mě nasměrovat určitým směrem?

Za kadou radu budu vděčný, díky

Zdeněk Kučera Offline

kuceraz

22.04.2015 08:24

Odpovědět

Re: Bolest zad

#6

1) Moc nesedět nebo líp sedět, víc chodit, víc stát, obecně vytahovat hlavu z ramen a ramena držet víc svěšená (nepřitahovat v hlavě)

2) Protahovat prsní svaly a "otvírat hrudník"

3) Cvičit mobilitu ramen a stabilitu lopatek

4) HSS (až v poslední řadě, ale ano)

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

22.04.2015 08:29

Odpovědět

Re: Bolest zad

#7

Díky za skvělou odpověď

Konkrétně tedy:
-správné držení těla
-strečink prsních svalů
-posílit stabilitu lopatek (přítahy jednoruček v předklonu, kubánský tlak s jednoručkami, 3x8-12 opakování)
-posílit mobilitu ramen (scapullar wall slides bez závaží, shoulder dislocations s něčím lehkým)
-HSS (plank)

Jednoručky budou naložené jen minimálně, aby to nemohlo mít vliv na techniku.
Stačí takovéto lehké cviky na doma nebo to chce větší zátěž?
Je to dostatečný počet cviků?

Naposledy upraveno 22.04.2015 22:07

Zdeněk Kučera Offline

kuceraz

22.04.2015 22:04

Odpovědět

7 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout