Zvýšení mobility

13 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Zvýšení mobility

#1

Jak bych mohl zvýšit mobilitu achilovek / lýtek pro dřepy, mrtvé tahy apod.

Mám problém se zvedáním pat.

Vím, že nejlepší bude strečovat, ale zase jsem četl, že toho strečinku by nemělo nějak extrémně moc, abych si achilovku spíš nezranil.

Co doporučujete? A jak často?

Jakub E. Offline

bellito

19.05.2014 14:24

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#2

To by mě docela zajímalo, kde konkrétně se píše, že strečinku by nemělo bejt moc? Můžeš hodit odkaz?

Jiří Mráz Offline

Frost

19.05.2014 16:50

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#3

bellito: Jak bych mohl zvýšit mobilitu achilovek / lýtek pro dřepy, mrtvé tahy apod.
Mám problém se zvedáním pat.
Vím, že nejlepší budestrečovat, ale zase jsem četl, že toho strečinku by nemělo nějak extrémně moc, abych si achilovku spíš nezranil.
Co doporučujete? A jak často?
Co zkusit vytočit mírně špičky směrem od sebe? Mně to celkem pomohlo a taky zbavilo "strachu" jít úplně na paty.

Jiří Vlk Offline

Roper

19.05.2014 17:57

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#4

Frost: To by mě docela zajímalo, kde konkrétně se píše, že strečinku by nemělo bejt moc? Můžeš hodit odkaz?
No co já vím, tak nejrizikovější je to PŘEHNAT okolo tréninku. Před tréninkem, když se moc protáhneš, tak je sval náchylnější vůči zranění/natržení. Po tréninku strečinkem přes bolest člověk zase může riskovat, že si ten sval kompletně natrhne.

Myslím, že je tady o tom někde článek

Tomáš Veselý Offline

Merry

19.05.2014 20:39

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#5

Merry: No co já vím, tak nejrizikovější je to PŘEHNAT okolo tréninku. Před tréninkem, když se moc protáhneš, tak je sval náchylnější vůči zranění/natržení. Po tréninku strečinkem přes bolest člověk zase může riskovat, že si ten sval kompletně natrhne.
Myslím, že je tady o tom někde článek
Já právě podle článku tady jsem jel před tréninkem statický a následně dynamický strečink....poslední dobou jsem to omezil na dynamický před a pořádný postupný protahování po tréninku a před spanim :D

Jakub Touš Offline

jak.to

19.05.2014 20:52

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#6

jak.to: Já právě podle článku tady jsem jel před tréninkem statický a následně dynamický strečink....poslední dobou jsem to omezil na dynamický před a pořádný postupný protahování po tréninku a před spanim :D
Nevím už, kde jsem o tom četl. Je to už tak rok zpátky.

Vytočení špiček pomáha, ale i přesto nejsem schopný udělat dřep bez zvednutí pat.

Hamstringy zkrácený nemám, bude to spíš tou achilovkou.

Jakub E. Offline

bellito

19.05.2014 21:26

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#7

Merry: No co já vím, tak nejrizikovější je to PŘEHNAT okolo tréninku. Před tréninkem, když se moc protáhneš, tak je sval náchylnější vůči zranění/natržení. Po tréninku strečinkem přes bolest člověk zase může riskovat, že si ten sval kompletně natrhne.
Myslím, že je tady o tom někde článek
Jinými slovy - strečinku může bejt libovolný množství, ovšem musí bejt prováděn s rozmyslem a správně. O to mi šlo, že bez souvislostí mi to zkrátka vyznělo jako nesmysl.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Jiří Mráz Offline

Frost

20.05.2014 09:46

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#8

bellito: Nevím už, kde jsem o tom četl. Je to už tak rok zpátky.
Vytočení špiček pomáha, ale i přesto nejsem schopný udělat dřep bez zvednutí pat.
Hamstringy zkrácený nemám, bude to spíš tou achilovkou.
Možná by pomohlo, kdybys nějakej pokus o dřep nafilmoval a postnul? Třeba by se nakonec ukázalo bejt slabinou něco úplně jinýho. I když samozřejmě nic to asi nezmění na tom, že bys měl strečovat pravidelně všechny partie, který mají tendenci se zkracovat a následně zhoršit kvalitu dřepu, ne jenom jednu z nich.

Jiří Mráz Offline

Frost

20.05.2014 09:54

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#9

Frost: I když samozřejmě nic to asi nezmění na tom, že bys měl strečovat pravidelně všechny partie, který mají tendenci se zkracovat a následně zhoršit kvalitu dřepu, ne jenom jednu z nich.
Strečuju všechny partie, ne jen lýtka a hamstringy. Poslední dobou ale kladu větší důraz právě na lýtka a achilovku.

Co se týče hamstringů, nemám problém dát v sedě s nataženýma nohama hlavu ke kolenům, takže by to hamy zhoršovat neměly.

Jakub E. Offline

bellito

20.05.2014 12:13

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#10

Máte nějaké oblíbené video na lepší mobilitu při dřepu? Jak dlouho mám dělat určitý strečink? Vím, že Tetsuo se mobilitou hodně zabývá, kvůli ramenům a zad, nevěděl by něco i on? Už mě štve, že se mi pořád zvedají paty.

Koupil jsem si vzpěračské boty, ale paty se mi zvedají pořád.

Naposledy upraveno 02.01.2015 12:10

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Dmitry Danchenko Offline

Dmitry

02.01.2015 12:04

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#11

Najdi si nějaká videa týpka, co se jmenuje Kelly Starrett, případně si stáhni jeho knížku.

Jinak klasicky lidi jako Eric Cressey, Joe De Franco a Diesel Crew jsou na tohle dobří.

Poslední článek na podobné téma, co jsem četl, byl tento:
http://www.t-nation.com/training/fix-your-knees-get-bigger-stronger

Vždycky hledat odkazy jako "hip mobility", "squat mobility" nebo "deep squat" apod.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

02.01.2015 12:35

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#12

Pěkná rutina na mobilitu od De Franca

Luboš Levý Offline

ufolevy

13.04.2015 11:00

Odpovědět

Re: Zvýšení mobility

#13

Knížku od Kellyho Starretta bych si stáhnul rád, samozřejmě nejlíp for free..pokud někdo má odkaz tak klidne prosím do SZ :)

Jakub Touš Offline

jak.to

13.04.2015 17:00

Odpovědět

13 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout