Úvodní trénink ve stylu HTH

16 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Úvodní trénink ve stylu HTH

#1

Začínám s tímto tréninkem a mám několik otázek:
1) Neumím trh. Dá se začínat každý trénink nácvikem techniky (místo FSR a střídání variací a trhu s jednoručkou - ten teda zvládám), dokud mi nepůjde líp?
2) Dá se ze začátku cvičit jen obden, tedy 3.5krát týdně? Snažil jsem se podseknout váhy a cvičit jen dokud to jde dynamicky a plynule, ale i tak si nejsem jistej, jestli to uregeneruju.
3) Na kolik opakování cílit MaxRep sety izolovaných cviků (tedy jaké volit váhy)? Cca na 10?

Jinak první trénik byl super, akorát trval na můj vkus docela dlouho (cca 20min rozcvička, 80min zbytek, ale až si to sedne, tak to půjde snad rychleji).

Tomáš Offline

supertom

13.05.2014 18:49

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#2

Ahoj,

k bodu 1) Trh je dost podstatné umět v tomto programu. Ale myslím, že když první 2 pojedeš trh s jednoručkou (pokud ho dobře zvládáš), tak se nic nestane. A té technice trhu bych se věnoval po každém tréninku, jen s osou.

k bodu 2) Bylo by lepší cvičit více krát. Řekl bych že 4x je minimum. HTH Tréninky se cvičí normálně 5x-6x. A neměj strach, že to neuregeneruješ, mezi základní principy HTH patří - necvičit do selhání. Samozřejmě bys měl mít kvalitní stravu. Když pojedeš 4x týdně a nebudeš série jezdit až do stavu, kdy se budeš třepat jak ratlík a budou se Ti podlamovat ruce a nohy, neměl by být problém. U HTH nejde o ZNIČENÍ svalů, ale o STIMULACI svalů a o aktivaci a nevyčerpávání CNS.

k bodu 3) Opakování v MRS u izolovaných cviků je věc pocitu, ale těch 10 je asi minimum. Bicepsy a lýtka je obecně lepší cvičit většími počty opáček. Držel bych se mezi 12-15.

Adam Strnad Offline

Mr.-Greatness

14.05.2014 10:11

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#3

1) Trh trénuj s jednoručkou, nenaloženou osou nebo dřevěnou násadou. Nejde moc o váhy, ale o to naučit se zvedat explozivně.

2) Principem je cvičit často. Tréninky musí být krátké. 80 minut je úplně absurdní. Většina lidí to dá za 40 minut. Vždyť jsou to v zásadě jen tři těžké cviky po nějakých 6-10 sériích, kdy první 3-4 série jdou za sebou jak nic. Těžší/těžké jsou jenom ty poslední a i ty, musí být provedeny velmi zvládnutě.
Pak tam máš nějakých 5 pumpovacích sérií, což je na 5 minut.
Rozcvička na 15 minut, celkem kolem 60 minut.

3) Max Rep Set - bývá to kolem 10-12 opakování, může být i 9 nebo 14. Nepočítat. Prostě cvičit tak, aby to mělo určitou kvalitu a tu si nekazit nesmyslnými opakováními navíc.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

14.05.2014 13:29

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#4

Tetsuo prosimtě a jak je to teda s tou délkou tréninku??? :)

Když trénuji 5x-7x týdně s tím, že se bez rozcvičení ta doba pohybuje vždy kolem 2,5 - 3 hodin??? Pauzy jsou 30-60 sekund, pokud nedělám Staggered Sets.

Ale nikdy jsem problém s regenerací neměl, tak chci vědět jestli je to to hlavní měřítko???

Pak jsem na T-nation četl, že je dobré se nechat hormonálně vyšetřit kvůli poměru Testosteronu vůči kortizolu, ale to stojí min. 800,-, takže s tím musím chvilku počkat.
Teď mám 3x týdně tréninky Wrestlingu 2 hodiny a k tomu 4x týdně zase tréninky v PPC, s tím, že se v těch trénincích se snažím jezdit perfect rep a cvičím zásadně bez pásku. Tak vždycky přemýšlím, jak dlouho to má být.

Naposledy upraveno 14.05.2014 13:52

Tomáš Veselý Offline

Merry

14.05.2014 13:43

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#5

Díky moc za odpovědi.
Možná mi to tak trvalo právě kvůli tomu nácviku trhu, pak jsem taky dlouho šteloval lavičku do klece a zarážky. Příště už by to mělo jít rychleji.

Tomáš Offline

supertom

14.05.2014 13:54

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#6

Úvodní HTH trénink je dělaný tak, aby zabral málo času, protože to pro spoustu lidí je poprvé, co cvičí 5x týdně.

Jestli má někdo později větší tréninkovou kapacitu, může cvičit déle. Obecně je ale těžké udržet kvalitu cvičení déle než 2 hodiny. Nejde zdaleka jen o kortizol, ale obecně svěžest CNS.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

14.05.2014 13:55

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#7

Úvodní HTH trénink je dělaný tak, aby zabral málo času, protože to pro spoustu lidí je poprvé, co cvičí 5x týdně.

Jestli má někdo později větší tréninkovou kapacitu, může cvičit déle. Obecně je ale těžké udržet kvalitu cvičení déle než 2 hodiny. Nejde zdaleka jen o kortizol, ale obecně svěžest CNS.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

14.05.2014 13:58

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#8

Zdravím, mám ještě dotaz (upřesnění) k úvodnímu HTH tréninku.
Izolované cviky (sobota) v parametrem FSR+MRS se dělají opravdu těch cca 6-10 sérií po 3 op. v váhami 60-90% max? I např. face-pulls? Díky

Petr Špryňar Offline

graves9

13.10.2014 09:55

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#9

Jo, i face pulls. Akorát váhy nemají být extra velké, měl bys být schopný dosáhnout podržení kontrakce v horní fázi.

Doporučuju videa na T-Nation
https://www.youtube.com/watch?v=IaQ3rxYnLjg
Je tam toho hromady - vždycky 5 videí ke každé partii

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

13.10.2014 10:07

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#10

Díky, videa jsem prošel. Když se kouknu na základní obecnou kostru (spodek/vršek-tah/tlak) a rozpis konkrétních cviků, pochopil jsem správně, že variace trhů jsou v Úvodním tréninku spíš zařazeny jako nácvik nebo aktivace? Díky

Petr Špryňar Offline

graves9

24.10.2014 16:04

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#11

Je to aktivace CNS

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

24.10.2014 18:07

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#12

Zdravím,
chcel by som začať s úvodným tréningom v štýle HTH, tak ako je to popísané na tejto stránke: http://www.body-test.cz/cs/clanky/13-jak-zacit-s-hth-treninkovymi-principy/ ,ale z rodinných dôvodov (2 malé deti :) ) môžem cvičiť v posilke len 3 x do týždňa. Z vyššie uvedeného tréningu by som v tieto dni v posilke odcvičil v pondelok tréning z pondelka, v stredu tréning z utorka a v piatok tréning zo štvrtka. Ostatné dni by som odcvičil doma, kde mám hrazdu, veľkú čínku a malé činky s obmedzeným množstvom kotúčov. V utorok a vo štvrtok by som trénoval nasledovne:
Trh s jednoručkou ze země – FSR (bez Max Rep Set!)
Silové přemístění ze země– FSR + Max Rep Set
Bulharský dřep nebo výpady (dozadu nebo dopředu) – Max Rep/Drop set
Kliky v stoji na rukách - Max Rep
Shyby nadhmatem – FSR + Max Rep Set
Kliky - 1-2 x Max Rep
Bicepsové zhyby s jednoručkami - 1-2 x Max Rep
(prípadne ako finisher ešte HIIT)

V sobotu by som si dal HIIT + brucho + plyometria a v nedeľu Long-steady cardio.
Má zmysel takto trénovať týmto systémom, alebo je nutné všetky tréningy odmakať v posilke podľa originálneho rozpisu ? Tiež uvítam prípadné úpravy tréningu na doma.

Ďakujem.

Naposledy upraveno 30.06.2015 22:38

Offline

ervinko

30.06.2015 22:36

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#13

Jo, smysl to dává.

Max Rep Set má být do svalového selhání, ne do technického selhání. Pozor na ten rozdíl.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

01.07.2015 10:32

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#14

A nie naopak ? Čiže opakovania aj s horšou technikou a nie ako perfect rep ? V článku sa píše: "S touto zátěží proveďte jednu poslední sérii cviku v maximálním množství opakování (Max Rep Set), jakého jste schopni, stejným stylem jako předtím – každé opakování co nejdokonalejší, či dokonce lepší než předchozí." a ďalej "Pravidlem opět je, že by opakování měla být plynulá a rychlá. Žádné pauzy, žádné překonávání mrtvých bodů v pohybu."

Offline

ervinko

01.07.2015 12:38

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#15

Možná jsem to formuloval, tak, že to není jasné.

MRS by měl být prováděný ROVNĚŽ tak, aby každé opakování bylo plynulé. Na konci by ale neměla být už žádná rezerva na další opakování.Rozhodně by se nemělo nic technicky pokazit.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

01.07.2015 14:35

Odpovědět

Re: Úvodní trénink ve stylu HTH

#16

Alebo ja neviem čítať :)
Teraz som to už pochopil a ďakujem za pomoc. Tak po týždni deloadu s tým začnem.

Offline

ervinko

01.07.2015 14:47

Odpovědět

16 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout