Light weight a high reps pro zdraví úponů

3 příspěvky
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Light weight a high reps pro zdraví úponů

#1

Zdravím,

nevím, jestli jsem téma dobře zařadil a jestli už tu někde neproběhlo, snad ne.

Vracím se průběžně k silovému tréningu už několik let, posledních asi pět se mi vyjma jednoho ročního období, kdy mě chytla kalistenika, moc nedařilo být konzistentní.

To se teď mění, nicméně narážím na problém, který se objevuje prakticky vždycky, když začnu cvičit pravidelně, a to je bolest šlach a úponů.

Tyto problémy se mi s různou intenzitou objevují na různých místech, v minulosti to byl loket, tříslo, ramena, dokonce hrudník i záda, teď (hlavně po té kalistenice) jsou to obě zápěstí.

Zkoušel jsem to řešit větší variabilitou cviků, výrazně zvýšeným příjmem bílkovin, studenými koupelemi, saunou, tréningy mobility a protahováním, ale ve finále jsem stejně musel vždycky dospět k tomu, že jsem trénoval okolo těchto "zranění" a nakonec toho nechal úplně a prostě čekal dokud to nepřejde. To mělo neblahý vliv na konzistenci mých tréningů.

Teď se mi to po dvou týdnech a šesti trénincích vrací, ale už jsem rozhodnutý rozhodně nepřestávat cvičit.

Vždycky jsem měl rád vyšší váhy a nižší počet opakování, teď jsem si ale všiml, že moje šlachy a úpony trpí mnohem méně při lehkých vahách a vysokém počtu opakování(opravdu vysokém v rozmezí 20-50).

Moje otázky jsou:

Myslíte, že je tahle moje hypotéza (nižší váhy a vyšší počty opakování jsou zdravější pro šlachy a úpony) správná?

Lze takovými parametry dosáhnout dobrých výsledků? V mém případě to neznamená maximální hypertrofii, ale být "vysekaný". Moje strategie je držet se většinu času v mírném kalorickém deficitu, mít vysoko bílkoviny a kombinovat tyhle vysoké počty opakování s kardiem v každém tréningu. Chci mít sixpack, vypadat dobře bez trička a mít minimum tuku v obličej. Vypadat v tričku hubeně mi nevadí.

Trénuje někdo podobně? Není to celé nesmysl?

Díky za případné odpovědi,

W. Benjamin

Naposledy upraveno 23.08.2021 13:58

Offline

FrankfurtskySkolak

23.08.2021 12:47

Odpovědět

Re: Light weight a high reps pro zdraví úponů

#2

Rád bych se zeptal zkušenějších kolegů - existuje nějaký doplněk stravy, který posiluje klouby ? Ptám se proto, že mám po tréninku neustále problémy s lokty a koleny, i když se před tréninkem dobře zahřeji. Předem děkujeme.

Naposledy upraveno 18.05.2022 16:04

Tomáš Novak Offline

TomasN

před 7 měsíci

Odpovědět

Re: Light weight a high reps pro zdraví úponů

#3

Doporučuji rybí olej kapsle 1000mg 3x3 s jídlem. Super věc je Now Foods Boswellia Extract 500 mg 90 kapslí 3x1 s jídlem. A pak samozřejmě kolageny z místní nabídky e schopu. Všechny doplňky na klouby jsou samozřejmě na dlouhodobé užívání. A kromě doplňků bych se zaměřil na technicky správné provádění všech cviků!! Možná ubrat na závaží a vypilovat techniku.

Vladimír Randák Offline

UlfhednarVlad

před 4 měsíci

Odpovědět

3 příspěvky
Strana 1 z 1

Vytisknout