Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

16 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Domácí

#1

Zdravím,

nakousnu tu dvě témata. Sepsal jsem to do jednoho topicu, abych nemusel zakládat dva a zbytečně tím nezasíral fórum, možná to bude díky tomu trochu méně přehledné, za to se omlouvám.

gymnasticko-atletický trénink
Moje záda mi bohužel nedovolí provozovat silový trénink. DL nebo SQ prostě nepřipadají v úvahu ať rehabilituji jak chci, tak cvičení těchto dvou cviků (a samozřejmě nejenom těchto) by mě prostě momentálně mrzačilo, upřímně doufám, že jednou se mi to podaří zlepšit do takové míry, abych je cvičit mohl.
Takže jsem se nějakou chvíli věnoval pumpovačkám. Cvičením splitů, poté nějaké FB, ale to mě prostě nebavilo. Je to strašná šmrdlačka když nemohu používat komplexní cviky, silový posun nulový a nuda jako blázen.
Začal jsem tedy do těchto tréninků zařazovat nějaké gymnastické prvky. Bylo to zábavnější a síla letí rázem nahoru.

Momentálně tedy kombinují nějaké prvky z objemových tréninků (málo), společně s gymnastikou a plyometrikou. Síla a rychlost jde nahoru, váha se mi daří aspoň tedy zatím nějak držet. Mým cílem je co nejlepší gymnasticko-atletická síla/schopnosti, ale s tím vypadat dobře, při nejmenším bych si chtěl udržet aspoň to jak vypadám teď (což je zásluha spíše dřívějšího "splitování" a ještě před tím silových tréninků).

Snažím se postupně vytvořit si nějaký systém, aby to dobře fungovalo, ale nemám s tímto stylem cvičení zatím moc zkušeností a za každou pomoc bych byl moc rád. Nějaký komplexní systém jako je PT, ale bez silových cviků s volnou váhou by byl super no :D ... Za každou radu, zkušenost, cokoliv budu rád. Jak k sestavování něčeho takového přistupovat a tak podobně, za jakýkoliv příspěvek děkuji.

Domácí "posilovna"
Chodíme s sparingem do malé posilovničky, to že jsme tam za exoty, protože cvičíme na kruhách a plyometrické cviky je mi celkem ukradené. To publikum je občas nepříjemné, ale to se dá zkousnout. S hudbou je to už horší a co teprve možnost. Kruhy si můžeme věšet jedině na věž s hrazdou a to je příliš nízké a omezené.

Na zahradě jsme si postavili hrazdu, bradla, kruhy a sloup s lanem. Bedýnky na doskoky si stlučeme. Švihadlo, osu, jednoručky a nějaké kotouče máme. Přidal do toho ještě jeden kámoš i svoje kruhy. Přemýšlím i o nějaké dráze na ručkování.

Dále by jsme potřebovali lavičku a kettlebelly aspoň tří různých váhových kategorií. To už je horší. Trochu jsem hledal .

Máte s tím někdo zkušenosti nebo víte o levnějších variantách ? =
http://aukro.cz/nova-posilovaci-lavice-physionics-akce-i4151901075.html
http://aukro.cz/cinka-jednorucni-kettlebell-18kg-fitness-crossfit-i4152051808.html

Dále bych se chtěl zeptat zda nemáte někdo tušení kde sehnat nějaké gumové pláty za rozumnou cenu.
Jakékoliv nápady, připomínky co udělat jinak či zlepšit beru...

Naposledy upraveno 18.04.2014 23:21

Tomáš L. Offline

Tomas

18.04.2014 13:26

Odpovědět

Re: Domácí

#2

za sebe můžu maximálně doporučit nakládatelnou zátěžovou vestu od Powergears, mám 20kg verzi a je naprosto perfektní. Tedka jsem na koleji a mam zde pristup k fitku tak s ni cvicim jenom okrajove, ale o prazdniny az si hodim kruhy na strom na zahrade tak to bude moje stezebni cvicebni pomucka, tezky dipy shyby cokoliv.

PS: rozhodně nedoporučuju plastovej kettlebell, jsou kurevsky velky a blbe s tim hodis na zem a praskne, lepsi je si priplatit za poradnej kovovej

Naposledy upraveno 18.04.2014 16:59

Daniel K Offline

dikey

18.04.2014 16:58

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#3

O vestě jsem přemýšlel, ale to ještě chvíli budu muset házet do kasičky.

Díky za postřeh s tím kettlebellem, nevěděl jsem, že je tak křehký.

Tomáš L. Offline

Tomas

18.04.2014 20:12

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#4

Tak se nám do výbavy přidala pneumatika a nastavitelné překážky na přeskoky.

Existuje nějaký gymnasticko-atletický program nebo si musím k nějakému systému dojít sám?

Tomáš L. Offline

Tomas

19.04.2014 20:12

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#5

Takže chápu to dobře, chceš kombinovat cvičení s vlastní vahou a pokud to půjde, tak nějaké činky ? Nevím co je to za pneumatiku, ale pokud to je nějaké převracení z těžkou pneumatikou, tak to taky asi nebude nejvhodnější.

Pecza Offline

Pecza

19.04.2014 21:26

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#6

Šel by použít koncept tréninku Jasona Ferruggii, který momentálně také cvičím. Prakticky jde o ''Bodyweight bodybuilding'' - kdy se využívají vysokotenzní cviky, izometrika, plyometrika. Z vybavení je nutné mít gymnastické kruhy s možností nastavení popruhů, swiss ball nebo gymnastický balon, hrazdu (není až tak nutná, pokud výškově vyhovují kruhy).

Pro rozcvičku je vhodné si pořídit za pár kaček gumové expandéry (nízký a střední odpor, a pokud možno i těžký), foam roller a lax ball (masážní míček). Další vybavení je výhodou - osobně jako finishery zařazuju farmers walk s trap bar nebo swingy a snatche s kettem.

Lze vytvořit kompletní protokol, tak aby člověk mohl cvičit každý den - běžně 3-4x týdně silové jádro, 1x kondiční trénink, 1-2x flexibilita a mobilita.

Silové jádro se skládá ze tří izometrických vysokotenzních cviků typu front lever (jde se vzestupně, resp. od nejlehčích variací po nejtěžší, počítá se s tím, že se do konce programu, který trvá min. 90 dnů dostane člověk do striktní formy plného provedení), stojky a planchů (také vzestupně, od opřením nohou až po plné provedení). Dále 2 cviků na vršek na pumpovací styl opakování, dvou cviků na spodek a core ve stylu L-sitů. Nezaostávají ani partie jako krk - Neck plank je docela zábavnej, ale ze začátku docela obtížnej. Je tam víc cviků podobného rázu. Rozhodně progresitiva tréninku je pocítitelná od tréninku k tréninku. Čili člověk cítí, že se každým tréninkem někam dostane. Myslím, že by podobná skladba tréninku mohla být pro Tebe vhodným východiskem a možná i cestou k nápravě způsobených obtíží.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 3x.

Tomáš B. Offline

Cornelius

19.04.2014 22:10

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#7

Pecza: Ano. Tak ono ta pneumatika je jen takové zpestření, aspoň tedy pro mě. Necvičím sám.

Cornelius:
Ano to je přesně ono. To zní opravdu moc dobře, děkuji, kde o tom konceptu mohu zjistit více?

Btw. Na starém body-testu jsi psal, že máš rozepsaný článek o dvoufázovém tréninku kalistheniky. Dost by mě zajímal, máš v plánu ho zveřejnit?

Tomáš L. Offline

Tomas

19.04.2014 23:01

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#8

Tomas: Pecza:Ano. Tak ono ta pneumatika je jen takové zpestření, aspoň tedy pro mě. Necvičím sám.Cornelius:Ano to je přesně ono. To zní opravdu moc dobře, děkuji, kde o tom konceptu mohu zjistit více?
Převalování těžké pneumatiky bych se nebál zařadit v rámci finisheru. Velmi vhodné na časové intervaly. Lze také provádět tzv. battling rope - 20 vteřin akce, 40 vteřin odpočinek = celková doba finisheru by měla být ideálně do 10 minut. Ale k tomu je potřeba vybavení.

Pokud jde o protokol, pošlu více informací, musím to nějak dát dokupy.
Btw. Na starém body-testu jsi psal, že máš rozepsaný článek o dvoufázovém tréninku kalistheniky. Dost by mě zajímal, máš v plánu ho zveřejnit?
Musel bych se podívat do historie. Ostatně teď taky jedu dvoufázově, ale trochu jiným způsobem. Jde o aplikaci partiálního velmi kraťučkého tréninku inspirovaného majstrštykem od Chada Waterburyho ráno a obtížnější verzí tréninku večer. Prakticky mám mezi každým tréninkem 12 hodin rest.

Naposledy upraveno 19.04.2014 23:10

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Tomáš B. Offline

Cornelius

19.04.2014 23:09

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#9

Zajímavé je, že narozdíl třeba od dřepu, nadhozu či nějaké fyzické práce mě po převalování spodní záda nijak extra netrápí. Po následném stretchu jsem na tom, co se bederky týče aspoň pocitově dost lépe.
Cornelius: Pokud jde o protokol, pošlu více informací, musím to nějak dát dokupy.
Dobře, děkuju.

Naposledy upraveno 19.04.2014 23:25

Tomáš L. Offline

Tomas

19.04.2014 23:22

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#10

Moje záda taky nejsou ideální, ale když jsem tak přemýšlel o kombinaci kalistheniky a činek, tak jsem spíše uvažoval o klasickém kulturistickém tréninku, než o atletickém (výskoky apod. taky nejsou ideální), tak když tak na zimu až se bude zabydlovat do posilovny, tak můžeme něco vymyslet !

Pecza Offline

Pecza

21.04.2014 17:13

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#11

Jasně no, ještě nedávno jsem tomu tak dělal. Chci vypadat nejlépe co to půjde a zároveň chci mít dobré schopnosti.

Moc se mi líbí tato myšlenka (nevím jak jí nazvat), takto to napsal Adam Česlík:
V oblasti silového tréninku existuje idea dokonalého člověka. Takový člověk má velmi malé procento tělesného tuku (který je známkou slabosti), nese na sobě značné množství svalové hmoty, symetricky rozložené, v estetických tvarech. Silueta takového člověka zahrnuje takzvaný "power look" - mohutné trapézy, široká ramena a záda, mohutná stehna, velké kulaté bicepsy, diamantové lýtka a předloktí.
Tyto svaly však neplní pouze estetickou funkci, ta je pouze doplňkem jejich pravému účelu:
Takový člověk však také dokáže dělat kliky bez nutnosti mít nohy na zemi (planche-pushups) a 90ti stupňové kliky ve stojce, dokáže se opakovaně přitáhnout jedinou rukou na hrazdě až k bradě a dokáže udržet čistou rovnou stojku nebo V-sit 60 sekund. Dokáže také udělat maltese a iron cross na gymnastických kruzích.

Člověk, který dokáže udělat všechny tyto věci zvládne automaticky zaběhnout 100m pod 11 vteřin, vyskočit na bednu o 3/4 své výšky, zvládne jakýkoliv Crossfit WOD za dobrý čas a umístí se dobře i na kulturistické soutěži.
Moc se mi líbí myšlenka takového ideálu a komplexnosti. Další věc je, že jsem byl v pubertě označován atletickým talentem, naskytl se mi problém s nohou a okamžitě jsem se na to vysral. Neskutečně mě to mrzí a snažím se to nějakým způsobem napravit.
Samozřejmě respektuji své tělo a své možnosti. Nechci si své záda zhoršovat (chci samozřejmě opak = rehabka, pilates, yoga je každodenní součástí) a podle toho také pečlivě přemýšlím nad tím co dělám.

Tomáš L. Offline

Tomas

21.04.2014 23:22

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#12

Šel by použít koncept tréninku Jasona Ferruggii, který momentálně také cvičím. Prakticky jde o ''Bodyweight bodybuilding'' - kdy se využívají vysokotenzní cviky, izometrika, plyometrika. Z vybavení je nutné mít gymnastické kruhy s možností nastavení popruhů, swiss ball nebo gymnastický balon, hrazdu (není až tak nutná, pokud výškově vyhovují kruhy).
Pokud jde o protokol, pošlu více informací, musím to nějak dát dokupy.
Jen připomínám že je tu o tento program stále zájem... pokud pošleš nějaké informace tak se nebudu vůbec zlobit :D

Za tento příspěvek bylo poděkováno 3x.

Jan Novák (fake) Offline

Thor

09.05.2014 19:40

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#13

Též mám pořád zájem :D

Tomáš L. Offline

Tomas

13.05.2014 14:55

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#14

Ahoj,

nechce se mi zakládat kvůli mému dotazu nové téma, ale Cornelius psal v nějákém článku o středně těžkém a těžkém kettlebellu. Co si pod tím mám představit? Jaké váhy se doporučují pro začátečníka s kettlebellem?

Díky za odpověď

Zdeněk Sedlák Offline

Zdeny

17.05.2014 10:37

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#15

Pro muže je základ 16 kg.

Těžší bude 24-28 kg.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

17.05.2014 21:15

Odpovědět

Re: Domácí posilka a gymnasticko-atletický trénink

#16

Corneliusi nekoukl by ses prosím po tom protokolu? Pořád mě to dost zajímá.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Tomáš L. Offline

Tomas

13.07.2014 14:54

Odpovědět

16 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout