Sacharidy po tréninku

5 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Sacharidy po tréninku

#1

Prosím o doporučení množství sacharidů po tréninku. Mám na mysli silový/objemový trénink trvající cca 1 hod.
V jednom článku zde se píše, že by to mělo být 1.5g na 1 kg tělesné hmotnosti (http://www.body-test.cz/cs/clanky/101-sacharidy-ve-sportovni-vyzive/), ale v jiném článku uvádí Tetsuo 1g sacharidů na kilo čisté tělesné váhy, v případě horší regenerace lze vystoupat až na 1,5 g sacharidů na kilo čisté beztukové váhy (http://www.body-test.cz/cs/clanky/137-jak-jist-a-pit-pred-pri-a-po-objemovem-treninku-1-cast/).
Řeším to, protože mám problém s regenerací (AMG sice trochu pomohlo), ale když zas přijmu sacharidů moc, jdou okamžitě do tuku (ještě ke všemu na břiše).

A ještě poslední dotaz, po HIIT tréninku je to stejné? Necvičím ho po silovém tréninku, to by mě úplně oddělalo. Dávám si HIIT jiné dny, tak 20 min + k tomu něco lehčího, třeba okruh na TRX.
Díky.

Offline

Madeleine

29.12.2017 14:32

Odpovědět

Re: Sacharidy po tréninku

#2

Regeneraci v tomhle kontextu determinuje především celkový příjem kcal a složení stravy výhradě 24h po tréninku a celkově poté 48h. Sacharidy okamžitě po tréninku, kor v takových podobách (viz. gainery, malta, glukoza...) a především v takovém množství, jak se tu zaostale doporučuje už dávno nikdo nedává, ani nedoporučuje, namají fakticky žádný postatný vliv na regeneraci, dělají z cvičících tak maximálně sádla, citlivějším jedincům pak zbytečně hážou s hormonama atd.
Ok, malou výjímkou, kterou bychom mohli brát v potaz jsou asi tak čtyři výrobky v celé republice, třeba one stop extreme a pár dalších - a i přesto, je absolutně nevhodné je dávkovat tak aby sachry splnily minimálně 1g/kg, bohatě stočí 0,5g/kg.

Sosutřeď se spíše na komplexní stravu následující po tréninku než na PTN.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 2x.

Rick Sanchez Offline

KrystofK

29.12.2017 15:39

Odpovědět

Re: Sacharidy po tréninku

#3

KrystofK: Regeneraci v tomhle kontextu determinuje především celkový příjem kcal a složení stravy výhradě 24h po tréninku a celkově poté 48h. Sacharidy okamžitě po tréninku, kor v takových podobách (viz. gainery, malta, glukoza...) a především v takovém množství, jak se tu zaostale doporučuje už dávno nikdo nedává, ani nedoporučuje, namají fakticky žádný postatný vliv na regeneraci, dělají z cvičících tak maximálně sádla, citlivějším jedincům pak zbytečně hážou s hormonama atd.
Ok, malou výjímkou, kterou...
Aha, už to tady čtu, díky za nasměrování.
https://muscleevo.net/carbs-after-workout/

Offline

Madeleine

29.12.2017 19:47

Odpovědět

Re: Sacharidy po tréninku

#4

Madeleine: Já jsem si vůbec nevšiml, že seš holčina. V tvém případě (ok, když se budeme pohybovat v těch povšechných internetových rovinách) bych sacharidy, vyjma těch komplexních v kombinovaných suplemetnech vůbec nedával.
Potom je to samozřejmě otázka individuálních preferencí, protože ovoce, smoothie apod. je vždycky dobře, ale opravdu bych se vyhnul čemukoliv pod 10 monosacharidových jednotek (pokud to nebude z ovoce) a určitě bych nechodil přes 0,5g/kg. Čímž samozřejmě nechci mít macho kecy, ale přece jen to množství svalové hmoty je narozdíl od chlapů diametrálně odlišné.

Rick Sanchez Offline

KrystofK

30.12.2017 14:55

Odpovědět

Re: Sacharidy po tréninku

#5

Tenhle článek píše o něčem podobném:

https://bayesianbodybuilding.com/optimized-workout-nutrition-carbs-protein-revisited/

Offline

sheepeck

06.01.2018 10:18

Odpovědět

5 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout