Trénink 5x týdně, je to moc?

3 příspěvky
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Trénink 5x týdně, je to moc?

#1

Ahoj, cvičím asi 2 roky, je mi 17 let a připravil jsem si trénink 5x týdně. Spousta lidí mi říká, že je to moc a že musím být přetrénovaný, jenže zbytek lidí říká, že je to v pořádku. Rád bych věděl i váš názor. Tréninkové plány mám rozložené takhle:

první týden:
1. den: spodek zad s mrtvým tahem plus biceps, triceps
2. den: kruhový trénink, něco ve stylu CrossFitu
3. den: Celé nohy
4. den: prsa plus ramena
5. den: vršek zad plus biceps, triceps

Druhý týden:
1. den: vršek prsou plus ramena
2. den: kruhový trénink, něco ve stylu CrossFitu
3. den: Celé nohy
4. den: celá záda plus biceps, triceps
5. den: spodek prsou plus ramena

jsou to trošku složitější plány, to vím, ale rád bych věděl váš jakýkoli názor na ně. Jestli dát méně dní na cvičení kvůli regeneraci, nebo je to v pořádku atp.
Děkuji za všechny odpovědi.

Naposledy upraveno 15.11.2017 20:02

Mrázek Jan Offline

Honzin

15.11.2017 19:58

Odpovědět

Re: Trénink 5x týdně, je to moc?

#2

1) Neuvádíš počet sérií a opakování, což je zásadní problém.

2) Pokud jsi naturál, stačí frekvence 3-4 tréninků týdně. Z větší frekvence nevytěžíš lepší benefity.

3) Neuvádíš, o co ti jde. Jestli o sílu, nebo o svaly.

4) Celej ten rozpis je takovej zmatečně sepsanej.

5) Nevidím v tebou zmíněném rozpisu větší obtížnost.

6) Navrhoval bych trénink na styl modifikovaný vlnový periodizace, jehož frekvence by obsahovala tři tréninky týdně a procento maxima by se vlnilo v každý tréninkový jednotce - např. jeden den bys měl 6x6 se 75%, druhej den kupř. 7x5 s 80% apod. Fungovalo by to na principu únavového přepětí, kdy se nacházíš ve falešných pocitech přetrénování, přičemž ve skutečnosti se jedná o přepětí, které tě zesílí, když se ti zmenší objem tréninkových jednotek...Schválně si všimni, jak třeba olympijští vzpěrači v off seasons cvičí dřepy, respektive v jakém rozsahu opakování. Zpravidla to bývá kolem 5-6 opakování v 8-10 sériích.

Jiří Vlk Offline

Roper

16.11.2017 16:10

Odpovědět

Re: Trénink 5x týdně, je to moc?

#3

Roper: 1) Neuvádíš počet sérií a opakování, což je zásadní problém.
2) Pokud jsi naturál, stačí frekvence 3-4 tréninků týdně. Z větší frekvence nevytěžíš lepší benefity.
3) Neuvádíš, o co ti jde. Jestli o sílu, nebo o svaly.
4) Celej ten rozpis je takovej zmatečně sepsanej.
5) Nevidím v tebou zmíněném rozpisu větší obtížnost.
6) Navrhoval bych trénink na styl modifikovaný vlnový periodizace, jehož frekvence by obsahovala tři tréninky týdně a procento maxima by se vlnilo v každý tréninkový jednotce - n...
1) Všiml jsem si až teď, moje chyba..
na všechny partie jedu 4 cviky 4x6-12 opakování kromě výjimek: Biceps, triceps 3 cviky 4x6-12, zadní ramena 2 cviky 4x6-12, přední ramena 1 cvik 4x6-12.
2) Dobře, děkuji. Beru na vědomí.
3) Jde mi spíš o obojí, potřebuji výkony, ale taky bych rád nějak vypadal.
4) Chápu, ale zároveň nevím, co je potřeba dovysvětlit.
5) Tím lépe.
6) Děkuji, rozhodně vyzkouším.

Naposledy upraveno 17.11.2017 20:55

Mrázek Jan Offline

Honzin

17.11.2017 20:51

Odpovědět

3 příspěvky
Strana 1 z 1

Vytisknout