Mít sílu jako viking

4 příspěvky
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Mít sílu jako viking

#1

Diskuse k článku Mít sílu jako viking.

Jaroslav Polánský Offline

Meathead

07.07.2017 21:03

Odpovědět

Re: Mít sílu jako viking

#2

Ještě do textu přidám xls soubory s tréninkovými rozpisy od Dietmara Wolfa.

Jaroslav Polánský Offline

Meathead

07.07.2017 21:25

Odpovědět

Re: Mít sílu jako viking

#3

Meathead: ...Na rozdíl od některých ruských trenérů, jejichž tréninkové rozpisy lze najít různě na internetu a není problém je dohledat, jsou tréninkové protokoly norských šampionů obestřeny tajemstvím....
Není v nich tajemství. Wolf pracuje s velkým objemem jako třeba Sheiko. Prostě základ je ten, že powerliftera má ten objem dostat do pozitivního přepětí (s pocitem přetrénování), z něhož je schopnej progrese.
Diference akorát tkví v tom, že Wolf doplňky předepisuje obvykle v supersetech.
Meathead: ...u powerliftingu se trénuje méně často, ale používají se větší zátěže a je zde potřeba delšího času na regeneraci. Určitě je však powerlifting bližší vzpírání, než třeba kulturistice.
Není dogma, že se v powerliftingu trénuje méně často. Powerlifter může trénovat někdy i častěji než vzpěrač. Vše je odvislé od výkonnostní třídy (na kterou mají např. Rusové, myslím, devět tříd) a od doby přípravy.

Sice laicky je powerlifting vzpírání bližší, ale z odborného hlediska ne. Zásadní rozdíl je ten, že vzpěrač celou kariéru piluje explozivní sílu, kdežto powerlifterovi jde o hrubou (maximální) sílu.

A na světe bylo/je X desítek kulturistů, kteří byli/jsou i dobrými liftery, respektive sílu mají v některých případech srovnatelnou s některými elitními powerliftery. Nicméně chci říct, že podíl svalové hmoty úzce souvisí s výslednou silou; větší sval = lepší výkon, což zmiňuje Zatsiorsky. Pokud se nepletu, tak existují i téměř přesný rovnice na výpočet potenciálního silového výkonu na základě podílu svalové hmoty.
Meathead: Proč nenajdete Wolfovy tréninkové rutiny na internetu? Jednoduše proto, že Dietmar Wolf je stará škola a vše trénuje individuálně každého ze svých svěřenců. Každý má tedy svůj trénink, šitý sobě na míru, navíc napsaný na papíře.
Jde celkem v pohodě najít anglickej překlad jeho programu, jenž trvá 12 týdnů, kde je mj. napsaný, že si atlet může někdy pár sérií ubrat, nebo od jaký série si má vzít dres apod.

A má základní program pro začátečníky a pro pokročilý, který je sepsán univerzálně (jsou na norským webu zdarma).
Meathead: Carl Yngvar Christensen v jednom rozhovoru řekl, že...
Je určitě vhodný říct, že C. Y. Christensen již nesoutěží, protože mu Wolf (přílišným) objemem zmrzačil koleno tak, že se na 99,9% už nevrátí.

Co z toho plyne? To, že objem nelze u powerliftera pořád zvyšovat (pomyslnou hranici lze logicky oddalovat vyšší sypačkou), protože jej nevydrží.
V tomhle vidím Sheikovu výhodu, protože ví, že když powerlifter už výkonnostně nereaguje na vysokej objem, tak zvýší intenzitu, doping a zkrátí počet sérií.

Naposledy upraveno 07.07.2017 23:35

Jiří Vlk Offline

Roper

07.07.2017 23:35

Odpovědět

Re: Mít sílu jako viking

#4

Konečně něco nového, jen tak dál :-)

Stanislav K. Offline

Standa

11.07.2017 13:57

Odpovědět

4 příspěvky
Strana 1 z 1

Vytisknout