Zadržování dechu

6 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Zadržování dechu

#1

U některých cviků se doporučuje, že máte v určitý fázi činku nebo vlastní váhu na chvíli podržet (např. u kliků chvíli setrvat ve spodní fázi). Zajímalo by mě, jak se má v takovym případě dýchat. Já mám pak trochu problém s dýcháním u cviku jako Dumbbell Incline Row, kdy mám hrduník opřený o lavici. Je dobré v tenhle moment nachvíli zadržet dech?

Offline

mibro

12.02.2017 12:38

Odpovědět

Re: Zadržování dechu

#2

Nadechuj se do břicha, ne do hrudníku a u cviku co píšeš tak zadrž dech a jak půjdeš dolů tak vydechni.

Naposledy upraveno 12.02.2017 14:00

Offline

Maty

12.02.2017 13:58

Odpovědět

Re: Zadržování dechu

#3

Mluvis ted o tech klikach nebo o dumbell rows? Ted si znovu čtu ten svůj příšpěvěk, a je nejaky zmateny :)

Vždycky mě zajímalo, jak tomu přizpůsobit tempo dýchání, když je pozitivni fáze opakování rychlejší než negativní fáze opakování. Tak např., ve zdejším článku o tempu zvedání (http://www.body-test.cz/cs/clanky/43-treninkove-principy-v-technika-3-tempo-zvedani/) Tetsuo mimojiné píše, že u tahových cviků má být přítah rychlý, pak má následovat podržení ve vrcholně smrštěné fázi na 1-2 sekundy, a spouštění váhy má být kontrolované a do maximálního protažení.

Zkoušel jsem dva způsoby dýchání.
1) Způsob, kdy tempo dýchání přizpůsobuju tempu zvedání a spouštění (s tim, že u toho podržení zadržím dech):
- rychlý přítah (rychlý výdech) - podržení (zadržení dechu) - pomalé spouštění (pomalý nádech)
2) Způsob, kterým vydechuju a nadechuju stejnou rychlostí (během přítahu a podržení výdech a během spouštění nádech):
- rychlý přítah a podržení (pomalý výdech) - pomalé spouštění (pomalý výdech)

Někdo tvrdí, že zadržování dechu při cvičení neni dobrý, tak přemýšlim, jak se k tomu postavit. Nikde na netu jsem na tohle nenašel odpověď. Ale možná to moc komplikuju. Snažil jsem se na YouTube sledovat různý známý kulturisty, jak činky rychle zvedají a spouštějí oni a jak u toho dýchají. A u všech se mi zdálo, že si to zvedaj a dýchaj úplně nahodilym tempem, a nejspíš tohle vůbec neřešej :)

Naposledy upraveno 10.05.2017 23:14

Offline

mibro

10.05.2017 23:13

Odpovědět

Re: Zadržování dechu

#4

To bylo tedy k DB rows. To co psal Tetsuo v článku je správně.

Dělej způsob dýchání co ti víc vyhovuje, ale lepší je ten 1 způsob.

Zadržování dechu je potřeba, ale záleží u jakých cviků. Na pumpování dech nezadržuješ ale na těžké základní cviky musíš. Při dřepu musíš zadržet dech když jdeš dolů, nadechneš se do břicha a tím zpevníš střed těla. Ale je potřeba po každém opakování vydechnout, protože když budeš mít pořád zadržený dech tak můžeš ztratit vědomí.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Offline

Maty

11.05.2017 17:31

Odpovědět

Re: Zadržování dechu

#5

Díky. A je lepší dýchat spíš pusou, nebo nosem? Nebo je to jedno?

Offline

mibro

12.05.2017 16:43

Odpovědět

Re: Zadržování dechu

#6

Normálně pusou, pusou se nadechneš víc a rychleji, nosem bys to nestíhal když bys byl zadýchaný.

Offline

Maty

12.05.2017 20:50

Odpovědět

6 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout