Weighted Calisthenics

10 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Weighted Calisthenics

#1

Máte někdo zkušenosti s calisthenicou se závažím? Koukal jsem na Adama Rawa který tvrdí, že např s maximálním váhou se má jet minimum opakování třeba jednou a pak 8 minut přestávka. Někdo jiný tvrdil, že se mají např kliky na bradlech dělat např 4-1-4 styl kdy se jde čtyři sekundy dolů, jednu sekundu drží a další čtyři nahoru. Víte někdo o nějakém uceleném tréninku nebo nějaký principi co se mají dodržovat? Děkuji

VP Offline

8vasa8

02.01.2017 14:40

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#2

U kalistheniky neplatí v zásadě jiná pravidla než u posilování s činkami.

Maximální pokusy pro navyšování absolutní síly potřebují pauzy 5-8 minut, a takové pokusy můžeš udělat 3-4.
Samozřejmě existují varianty na 90 % maxima, 3 série po 3 opakováních s pauzami kolem 3-5 minut apod.

Na rozvoj svalů jsou velmi účinné techniky, kdy se váha/tělo pomalu spouští, tedy právě třeba 4-1-1. Předpoklad je, aby délka takové série byla delší, NAD 40-50 sekund, ideálně kolem minuty.

Nejde popsat ucelenou metodiku, jsou to dost odlišné cíle.

A parametry se dají kombinovat.
Typicky třeba 5x5 tempem 2-1-1 přispívá k růstu síly i svalů.

Nebo časovka 10-20 minut dělat singly a pokusit se dosáhnout aspoň 20 opakování s vahou kolem 80-90 % vede k růstu síly i svalů.

Můžeš si vytyčit i 50 opakování celkem s vahou, s níž v první sérii dáš kolem 8 opakování a pak máš co nejkratší pauzy a snažíš se dosáhnout té celkové padesátky. Třeba jen po 3-4 opakováních.

Musíš ji nějak stanovit priority. Kde ti jde o to nabrat nejvíc svalů, jestli chceš mít maximální sílu, jestli chceš zvýšit počet opakování u nějakého cviku, nebo jestli chceš mít dobrou kondici a tzv. silovou vytrvalost.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

07.01.2017 19:35

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#3

Parádní odpověď díky

VP Offline

8vasa8

08.01.2017 22:49

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#4

Můžete mě prosím poslat název knihy nebo nějaký články klidně v EN kde si to můžu nastudovat do hloubky? Díky

VP Offline

8vasa8

09.01.2017 08:54

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#5

http://www.body-test.cz/cs/clanky/202-proc-a-kdy-cvicit-silove-a-jake-silove-treninky-existuji/

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

09.01.2017 19:33

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#6

Zdarec, rád bych dal tělu nový impuls k silovému, ale i svalovému zlepšení pomocí weigted kalistheniky, z toho důvodu, že některé dny potřebuji běhat jsem si trénink rozdělil na 2x vršek a 2x spodek. Jsem ektomorf, takže kvůli tomu běhu nepředpokládám, že přiliš přiberu, jestli vůbec, ale alespoň bych se rád zlepšil silově a naučil se nové prvky

Vršek 1
[*] A1- muscle up z výskoku 5sér./3op.
A2- HSPU u zdi 5sér./3-4op.
[*] B1- Shyby nadhmat/podhmat 5sér./8-10op.
B1- Dipy bradla/kruhy se zátěží 5sér./8-10op.
[*] C1- Obrácené přítahy se zátěží 3sér./12-15op. - střídání úchopů
C2- Kliky se zátěží 3sér./12-15op. - střídání pozic rukou
[*] D- Triceps. extenze + kladiv. zdvihy v supersérii 3x do selhání 60s pauza
[*] E- přednosy ve visu 3sér./12op 60s pauza

- Cviky budou prováděny jako trénink antagonistů např. A1 60s pauza A2...
- Po týdnu budu střídat druhy cviků, kde byly uvedeny dvě varianty
- Každý týden se budu snažit přidat 1 op. nebo přejít na těžší progresi

Nohy 1
A- Pistole 4sér./3-5op pauza 2-3min.
B- Dřepy přední/zadní 4sér./6-8op. 80% z max. pauza 2-3min.
C- Glute ham raises 4sér./6-8op. pauza 90s
D- Hacken dřep s velkou činkou 4sér/8-10op. pauza 1min.
C- Rolování kolečka ze stoje + Metronomy supersérie 3x 1min. pauza

- Po týdnu budu střídat druhy cviků, kde byly uvedeny dvě varianty
- Každý týden se budu snažit zvýšit váhu o 2,5%

Vršek 2
[*] A1- Front lever progrese 10sér./na výdrž
A2- Výdrž ve stojce u zdi 10sér./na výdrž - snažit se oddálit od zdi
[*] B1- Shyby nadhmat/podhmat se zátěží 80% z max. 4sér/6op.
B1- Dipy bradla 80% z max sér.4/6op.
[*] C1- Přítahy ve front leveru progres. 4sér./6-8op.
C2- Pseudo planche kliky 4sér./6-8/op.
[*] D - Chůze do stojky u stěny 3sér./ 60s pauza
[*] E- Cvik na střední a zadní delty 3sér./do selhání 60s pauza

- Cviky budou prováděny jako trénink antagonistů např. A1 60s pauza A2...
- Každý týden se budu snažit zvýšit váhu o 2,5%

Nohy 2
- Plynometrie, skoky do dálky, sprinty (spíše né metodou HIIT)

Rozpis
- Po: vršek 1
- Út: nohy 1
- St: běh max 20min
- Čt: vršek 2
- Pá: běh max 20min
- So: Nohy 2
- Ne: běh max 20min + ráno nebo večer cviky na zlepšení stojky, hlavně trénink balancu na rukou

Dodatky
- každý den budu zařazovat mikrotréninky kliků, shybů, pistolí, s tím, že vždy přidám jedno opakování

Myslíte, že má tenhle plán hlavu a patu? Se sestavování vlastních rozpisů nemám valné zkušenosti, ale snaha byla.

Michal Vrána Offline

Havran

11.03.2017 16:09

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#7

Nechci radit , nejsem k tomu dost kompetentni, ale myslim , ze upgradovat trenink s vlastni vahou silovym treninkem urcite hlavu a patu ma.

Poradim cloveka, co sleduju , ma vysledky a jede presne tyhle veci:

Brendan Mayers
https://bcutfit.com

Muzes pripadne zkusit i ten jeho online couching. Docela by me i zajimalo , jak plan od nej bude vypadat.

Pavel Pajma Offline

POBI607

12.03.2017 21:59

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#8

Dobrá je aj aplikácia "Thenics" do mobilu z Obchod play (google play), obsahuje základné skills, routines, excercise.

* Muscle Up
* Planche
* Front Lever
* Back Lever
* Pistol Squat
* Handstand Push Up
* V-Sit

Offline

jozko

13.03.2017 14:19

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#9

Díky, kouknu na to, třeba tam budou nějaký věci, co pomůžou.

Michal Vrána Offline

Havran

26.03.2017 19:25

Odpovědět

Re: Weighted Calisthenics

#10

Ahoj chcel by som zacat s kalistenikou a naucit sa nejaky skill
najprv by som chcel ale zacat so silovou pripravou a aklimatizovat a na trening s vlastnou vahou

mohol by byt taky trening?

Kliky na bradlach 3x(na siroko, na uzko, na kruhoch, s pokrcenymi nohami, vystretymi)
Kliky na zemi 3x(streidat poziciu ruk, na kruhoch, nohy hore dole)
Hrazda 5x (striedat uchopy a poziciu ruk, kruhy)
Tah 3x (mrtvy tah, trap bar, rumunsky mrtvy tah)
Drepy 5x (na siroko, uzko, celne drepy)
Brucho

Trening by sem isel 1+1
Striedal poradie cvikov a jednotlive cviky
na konci treningu by sem isel este prerekvizity cvikov na human flag, front lever, planche a pod
niektory den by som si skusil maximalku z nejakeho cviku a pridal 1-2 serie navyse
trening do 60 min
chcel by sem ho ist 8 tyzdnov

johny Alias Offline

Alias

16.11.2017 10:31

Odpovědět

10 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout