Ideální volba tréninku ke sportům

8 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Ideální volba tréninku ke sportům

#1

Chci se zeptat, jaký je ideální trénink k těmto sportům:

- házená
- baseball
- florbal

Díky!

Stanislav K. Offline

Standa

20.09.2016 12:02

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#2

V baseballu trénink bude podobnej tréninku americkýmu fotbalu. Základem je - ostatně jako v dosti jinejch spotech, kde primárně usiluješ o rychlost/dynamiku - bench press, dřep, čelní dřep, power clean, deadlift, hang clean, power snatch, high pull, push press apod. Plus různý modifikace, kdy třeba u dřepu děláš pauzu.
Prostě cviky, kterými elementárně zlepšuješ výbušnost a sílu. Tipl bych si, že mají i "kulturistický" tréninkový dny.
Druhou, neméně podstatnou částí tréninku, jsou sprinty a plyometrie. Sprinty budou logicky v délkách met, delší by neměly pro tento sport smysl, si myslím.

V házený se podle mě hodně skáče.

Ve florbalu, co vím od známýho, tak prej hodně běhaj a ve fitku jim často předepisuje cviky, kde tlačíš/taháš z mrtvého bodu.

Naposledy upraveno 20.09.2016 15:53

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Jiří Vlk Offline

Roper

20.09.2016 15:45

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#3

Standa: Chci se zeptat, jaký je ideální trénink k těmto sportům:
- házená
- baseball
- florbal
Díky!
Základní cviky.

Marek Záruba Offline

Markus93

21.09.2016 12:37

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#4

Roper: V baseballu trénink bude podobnej tréninku americkýmu fotbalu. Základem je - ostatně jako v dosti jinejch spotech, kde primárně usiluješ o rychlost/dynamiku - bench press, dřep, čelní dřep, power clean, deadlift, hang clean, power snatch, high pull, push press apod. Plus různý modifikace, kdy třeba u dřepu děláš pauzu.
Prostě cviky, kterými elementárně zlepšuješ výbušnost a sílu. Tipl bych si, že mají i "kulturistický" tréninkový dny.
Druhou, neméně podstatnou částí tréninku, jsou sprinty a pl...
Ok. :-)
Markus93: Základní cviky.
Trochu strohý, nemyslíš?

Stanislav K. Offline

Standa

22.09.2016 14:34

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#5

Hlavní je vědět, kdy máš tréninky a zápasy těch sportů.

V sezóně se cvičí jen tak 2x týdně v posilovně, mimo sezónu obvykle 4x.

Většinou se tělo dělí na spodek a vršek

Začíná se plyometrikou, pak se jede základní cvik do nějaké solidní maximálky. Tady může být sérií poměrně hodně, třeba 5-6 pracovních.

Předím nebo potom může být dynamický cvik ze vzpěračského arzenálu.

Potom tak 2-3 doplňkové lehčí cviky po 2-4 sériích.

Dělá se minimum izolovaných cviků.

Pro atlety jsou výhodnější čelní dřepy než klasické. Hodně dobré je dělat přemístění a výrazový tlak.

Bench Press spíš užším úchopem.

Jinak dělat hodně loaded carry - přenášení zátěže na vzdálenost.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

22.09.2016 23:49

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#6

Tetsuo: Začíná se plyometrikou, pak se jede základní cvik do nějaké solidní maximálky. Tady může být sérií poměrně hodně, třeba 5-6 pracovních.
Co tak vídám po Youtubku, tak to je právě naopak, respektive plyometrický cviky se dělají hodně často i mimo posilovnu (venku) po sprintech.

Nebo se například kombinuje toto:

pin squat + broad jump,

rack lockouts + incline plyo push-ups,

rack pull + box jump

apod.

V NFL dokonce kombinujou v supersetu bench press a power clean.
Tetsuo: Jinak dělat hodně loaded carry - přenášení zátěže na vzdálenost.
Pro línější stačí po určitej krátkej časovej úsek držení kotoučů v prstech.

V neposlední řadě jim jejich kondiční trenéři dost často cpou cviky na core, protože ze středu těla jde prakticky všechno.

Zajímavý je třeba tohle:

Naposledy upraveno 23.09.2016 15:10

Jiří Vlk Offline

Roper

23.09.2016 15:06

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#7

Hodně studuj Poliquina, to je momentálně nejrenomovanější kouč přes silový trénink.

Jan Kiels Offline

Kiels

24.09.2016 11:47

Odpovědět

Re: Ideální volba tréninku ke sportům

#8

TO, co jsem popisoval, je Juggernaut System, to je ten pán, co nedávno dal 400x2 dřep Raw :)
Metod je hodně - začínat lehce a přidávat váhu, nebo to různě kombinovat.

Podstatné je, že atlety nemůžeš podrobovat stejnému objemu práce jako liftery.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

24.09.2016 21:28

Odpovědět

8 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout