Mix rostlinnych proteinu

12 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Mix rostlinnych proteinu

#1

Začal jsem mít problémy při přijímání mléčných výrobků včetně whey proteinu. Všechno jsem vyřadil a citim se 100x lépe. Mohl by mne někdo doporučit složení rostlinného proteinu aby mel velké využití než jednotlivý produkt? Četl jsem, ze kombinace rýžového, hrachoveho a sojoveho ma vysokou využitelnost. Jenže tam nebyla gramáž.

Petr Hals Offline

PetrH

27.08.2016 06:30

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#2

susene vajecne bielka + sojovy izolat 90 + ryzovy ....ale uzivaj 2x denne volny Lysin 1,5g a mas to ;-)

Viliam Polak Offline

Turbo

27.08.2016 07:20

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#3

PetrH: Začal jsem mít problémy při přijímání mléčných výrobků včetně whey proteinu. Všechno jsem vyřadil a citim se 100x lépe. Mohl by mne někdo doporučit složení rostlinného proteinu aby mel velké využití než jednotlivý produkt? Četl jsem, ze kombinace rýžového, hrachoveho a sojoveho ma vysokou využitelnost. Jenže tam nebyla gramáž.
To má brand "Sunwarrior"
Ze soji, rejže, hrachu.
http://www.vitalvibe.eu/cs/14-prirodni-proteiny?orderby=position&orderway=asc&manufacturer=3&gclid=CMWMoein4c4CFdUV0wodWkMEZQ
Jednou jsem ho vyhrál, ale chuť žádná výhra. Stojí to dost.
Oproti čistě sójovým proteinům je to ovšem luxus. Pokud to budeš nějak cyklovat, dá se to jíst.

Offline

kernel

27.08.2016 11:49

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#4

Turbo: susene vajecne bielka + sojovy izolat 90 + ryzovy ....ale uzivaj 2x denne volny Lysin 1,5g a mas to ;-)
Sním denně 5 vajec takže je nechi už v prášku.
Uvažoval jsem o kombinaci na kilo 500g ryzoveho+400g hrách+100g konopný. Ale.nevím co víc dotoh přidat at je to obohaceno atd.

Petr Hals Offline

PetrH

28.08.2016 06:53

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#5

Nechci zbytečně zakládat nové vlákno, tak se vcucnu sem. Skrz alergii na mléčnou bílkovinu a lepek (rejpalové ať sepíšou maily a pošlu gastro mailem..), jsem byl nucen zaměřit se na rostlinné proteiny. Vajec už tak jím denně snad 8 (dal bych i víc, ale prostě se to časem "přejída"), takže egg už opravdu ne. Mám udělanou v excelu tabulku s výpočty využitelnosti, bohužel ani kombinace hrachový/rýžový protein se nedostane na nějak lepší čísla. Nezkoušel někdo kombinaci hrachový protein + přidat čistý methionin, který tam je v nedostatku? Tím se ten protein dostane do fajn čísel, spíš přemýšlím jestli to bude fungovat jen "papírově" nebo ne. Pro představu přikládám výpočet.

Naposledy upraveno 28.12.2017 20:09

Offline

Tuki08

28.12.2017 20:08

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#6

Ahoj, máš alergii na kasein i laktalbumin? V kombinaci s alergií na lepek je to fakt velké omezení. Alergie na bílkovinu kravského mléka ale často ustoupí, začal jsi mít potíže až jako dospělý? Zkus jíst hodně probiotik, zlepší se střevní a celková imunita a alergie na mléko by mohla vymizet. A co vepřový kolagenový hydrolyzát(aka připálená kopyta), ten by nebyl dobrý?

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Offline

Madeleine

28.12.2017 21:58

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#7

Madeleine: Ahoj, máš alergii na kasein i laktalbumin? V kombinaci s alergií na lepek je to fakt velké omezení. Alergie na bílkovinu kravského mléka ale často ustoupí, začal jsi mít potíže až jako dospělý? Zkus jíst hodně probiotik, zlepší se střevní a celková imunita a alergie na mléko by mohla vymizet. A co vepřový kolagenový hydrolyzát(aka připálená kopyta), ten by nebyl dobrý?
Ahoj, zrychlím to, ať to zase není na 10 stran jak to u mě bývá. Ano, mám alergii i na kasein, lakt. Přivodil jsem si to sám, přes 10 let jsem jel zdravou stravu, poslední rok to šlo vše bokem, jedl jsem jak dobytek a nenechalo to na sebe dlouho čekat. Jak píšeš, alergie přišly až teď (byl jsem i 2 roky na low carbu, mléčné výrobky jsem jedl denně, pečivo jsem při zdravé stravě nejedl), takže věřím, že by to ustoupit časem mohlo. Omezení to je obrovské, ale horší je, že "tělo je narušené" a má problém přijímat i ostatní jídlo, takže dostat do sebe za den potřebné živiny je fakt umění. To zas souvisí s tím, že když "tělo léčím", dávám mu přiměřené množství potravy, žádné zběsilé kombinace potravin, a čas na trávení, tak je to zas na úkor nízkého denního příjmu, takovej začarovanej kruh. Ale už jsem velká holka, tak se s tím nějak poperu :D. Co se týče VKH, k tomu jsem docela skeptickej, o sóji se bavit ani nebudu, rostlinné proteiny vč. jejich kombinací jsem po zjištění využitelnosti zavrhl, asi mi zbyde fakt jen nějakej slušnej egg.

Offline

Tuki08

29.12.2017 10:03

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#8

Sunwarrior: Warrior Blend nebo Protein Classic Plus (nejlépe čokoláda, ostatní jsou více měné hodně špaté co se chuti týká)
Před dávkou tohoto proteinu pak (ale já je například dávám v kombinaci 2:1) dej navíc 5g EAA od Myotecu.

Více netřeba řešit. Tvá excelová tabulka "využitelnosti" je absolutně irelevantní, nevím jestli jsi se náhodou inspiroval místními pofidérními návody (které dle mého slouží opravdu jen k tomu, aby se prodávaly místní amina a proteiny) ale můžeš jí rovnou zahodit. Využitelnost bílkovin je komplexni multifaktoriální proces. Nerohoduje pouze nějaké složení/poměr eaa nebo celkových aminokyselin, ale hraje zde roli úměra a rychlost stravitelnosti zdroje, obsah sekundárních látek (mikronutrienty, popřípadě balastní látky - nazanedbatelený faktor v případě vegan proteinů) obecně potom IAAO, PDCAAS, množství leucinu apod.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Rick Sanchez Offline

KrystofK

29.12.2017 10:10

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#9

Nikde to přímo nezmiňuješ, ale ty nejíš maso? Z ideologických, nebo jiných důvodů?
Ty potíže s trávením, které popisuješ, vypadají jako "leaky gut syndrome", zkus si o tom něco načíst, je to taková módní diagnóza, ale už Hippokrates tvrdil, že všechny nemoci začínají ve střevě. Určitě má význam užívat látky, které působí systémově protizánětlivě: omega 3 kyseliny, vitamín D, probiotika, kimchi.

Offline

Madeleine

29.12.2017 12:09

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#10

rostlinné proteiny vč. jejich kombinací jsem po zjištění využitelnosti zavrhl, asi mi zbyde fakt jen nějakej slušnej egg.
Neudělal jsi dobře. Já ani upřímně nevím, kde se ten bullshit s (ne)využitelností rostlinných proteinů vlastně vzal. Relevantních studií, které by tuto tezi jakkoli podporovaly je naprosté minimum; pokud navíc člověk není výhradně na vegan stravě ale urdžuje "hladinku" EAA z živočišných zdrojů, tak kvalitní suplementy (viz. ty, které jsem například postoval já, nebo garden of life apod.) paradoxně u klasicky stravujícího se cvičence udělají mohem větší službu než klasické syrovátkové proteiny. Myslet si, že stejný člověk po syrovátkovém proteinu dávkovaném po tréninku nabere více svalů, než s kvalitním rostliným mixem, je směšné.

Máš velmi zjednodušeně řečeno "problémy s trávením" - egg proteiny jsou sice relativně vysoko na pomyslném žebříčku "využitelnosti", nicméně jejich trávení a následá cesta v tlustém střevě, to opravdu není nic pro člověka jako jsi ty.

Rick Sanchez Offline

KrystofK

29.12.2017 14:20

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#11

Madeleine: Nikde to přímo nezmiňuješ, ale ty nejíš maso? Z ideologických, nebo jiných důvodů?
Ty potíže s trávením, které popisuješ, vypadají jako "leaky gut syndrome", zkus si o tom něco načíst, je to taková módní diagnóza, ale už Hippokrates tvrdil, že všechny nemoci začínají ve střevě. Určitě má význam užívat látky, které působí systémově protizánětlivě: omega 3 kyseliny, vitamín D, probiotika, kimchi.
Ahoj, předně děkuji moc za tvůj čas a rady. Paradoxně jsme narazili na úplně stejnou myšlenku co se týče "leaky gut syndrome", ne že bych si řekl tímhle trpím a hledal v tom spásu, ale dost informací jsem si z toho vzal, Dr. Rostenberg má na yt zajímavé video, na netu se dá dohledat x slušných článků z lékařských kruhů a názorů lidí s podobnými problémy, ale jak píšu, vše s rezervou a nadhledem.

Maso jím, jak někdo trpí na sladké, já "nevydržím" bez masa. Ale také s rozumem, max jednou denně, obden. Pro mě vždy byly/jsou primární zdroj bílkovin vejce (domácí), pak až maso. Na kvalitu masa jsem hodně vybíravej, kuřecí mívám od sousedů domácí, ryby kupuju čerstvé z rybníkářství (jo, taky to není žádná topka, ale pro mě třeba lepší, než ty alberťácký lososy nacucaný vodou za 500/kg). Ten problém je v tom, že maso mi teď tělo vůbec nebere/nezpracuje, max tu rybu a to jí ještě nesmím moc, sám nad tím kroutím hlavou, ale je to tak.

Offline

Tuki08

29.12.2017 22:00

Odpovědět

Re: Mix rostlinnych proteinu

#12

KrystofK: Neudělal jsi dobře. Já ani upřímně nevím, kde se ten bullshit s (ne)využitelností rostlinných proteinů vlastně vzal. Relevantních studií, které by tuto tezi jakkoli podporovaly je naprosté minimum; pokud navíc člověk není výhradně na vegan stravě ale urdžuje "hladinku" EAA z živočišných zdrojů, tak kvalitní suplementy (viz. ty, které jsem například postoval já, nebo garden of life apod.) paradoxně u klasicky stravujícího se cvičence udělají mohem větší službu než klasické syrovátkové proteiny. M...
Předně díky za tvůj čas a názory, já si rád nechám poradit, protože tohle je pro mě nové. Já se celkově dost o stravu zajímám, ale využitelnost proteinů jsem nikdy neřešil, předně jsem zvládal doplňovat bílkoviny z jídla, jistil to čistý nativní izolát bez příchuti, čisté fermentované amk a tím pro mě zrovna tahle problematika končila, protože to fungovalo.

Co se týče egg vím, že ta stravitelnost je tam pro člověka s mými problémy trochu průser, jsem rád, že si to zmínil, proto jsem měl v plánu dávat jen ráno před snídaní, kdy mám ozkoušené, že to tělo ještě "zvládá"..

Jak jsem psal, nechám si poradit a ty proteiny/amk zkusím, co se týče kvality, tam asi není co řešit, zbytek ukáže čas.

Offline

Tuki08

29.12.2017 22:17

Odpovědět

12 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout