Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

100 příspěvků
Strana 1 ze 7

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#1

Zdravím. Cvičím zhruba 5 měsíců, teprve v pátek jsem zjistil, že když benchuju tak mám činku na pravé straně že šikmá myšleno, blíž jakoby k rameni. Když cvicim z váhou větší než 70 kg (80,90,100) tak to jde zřetelně vidět. Chtěl bych poradit čím to může být, popř. Nějaké řešení.

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 08:52

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#2

Asi silnější triceps pravý ruky, zkus jednoruční stahování horní klady na triceps (striktní technikou), nějakou větší váhu, s kterou dáš jen pár opakování. Porovnej, jestli uvidíš, že je pravá silnější, a dej vědět .)

Nebo, jestli umíš, dobře to eště poznáš klikama na jedný ruce, jestli na pravý uděláš výrazně víc.

Adam J. Nave Offline

adamnu

12.06.2016 11:35

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#3

Udělal jsem fotku z videa, nic moc. Aspoň něco to podstatné jde vidět.

Přílohy

Naposledy upraveno 12.06.2016 14:41

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 14:20

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#4

Momentálně jsem vysílený po tréninku, ale zkoušel jsem ty kliky na jedné ruce na pravé šest na levé taky šest, ale levá strana víc nemohla. Jsem pravák. Ke kladce se dostanu nejdřív v ůterý.

Naposledy upraveno 12.06.2016 14:44

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 14:21

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#5

Já sem myslel, z toho prvního popisu, že to máš daleko víc do strany :) Tohle vypadá relativně vpohodě, jen si tu techniku hlídat, víc vžít a dbát na to, abys cvičil ramena, prsa a ruce rovnoměrně.

Na pár tejdnů bych klasickej bench odložil, cvičil bych ho s jednoručkama, pokud nebudeš mít dojem, že je jedna strana silnější, tak bych se k němu vrátil, cvičil striktně technicky, a pořádně si tu správnou dráhu zafixoval jakoby odznova.

edit: a správnou techniku se všim šudy, stáhnout lopatky a ramena, může to bejt jenom obrázkem, ale přijde mi, že máš ramena trochu rozevlátý, potom ta špatná dráha činky nemusí plynout vůbec z nějakejch silovejch dysbalancí nebo pohybovejch omezení, ale jenom a jenom z toho, že ležíš jak žíněnka a vůbec si správně nevychytáš polohu těla před tim, že začneš tu činku zvedat

Naposledy upraveno 12.06.2016 14:59

Adam J. Nave Offline

adamnu

12.06.2016 14:52

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#6

adamnu: Já sem myslel, z toho prvního popisu, že to máš daleko víc do strany :) Tohle vypadá relativně vpohodě, jen si tu techniku hlídat, víc vžít a dbát na to, abys cvičil ramena, prsa a ruce rovnoměrně.
Na pár tejdnů bych klasickej bench odložil, cvičil bych ho s jednoručkama, pokud nebudeš mít dojem, že je jedna strana silnější, tak bych se k němu vrátil, cvičil striktně technicky, a pořádně si tu správnou dráhu zafixoval jakoby odznova.
Blbě jsem to popsal, napadlo mě to. Proto jsem poslal raději tu fotku. Ok zkusím to s jednoručkama. To samé i cviku na ramena s velkou činkou ten samý problém, tam taky přejdu na jednoručky. Dokonce se mi to stává i u dřepu s činkou tam mám činku taky do strany, napadlo mě jestli nemám jedno levé rameno výš a dopředu, ale to snad ne.

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 15:00

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#7

Známá věc, že zabírá víc ta strana, na kterou se koukáš. Koukat se máš nahoru, ne do strany. Je ale možný, žes to dělal jen na té fotce.

Každopádně poloha ramen a loktů neodpovídá tomu, abys tak mohl cvičit s většími váhami.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

12.06.2016 16:47

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#8

Tetsuo: Známá věc, že zabírá víc ta strana, na kterou se koukáš. Koukat se máš nahoru, ne do strany. Je ale možný, žes to dělal jen na té fotce.
Každopádně poloha ramen a loktů neodpovídá tomu, abys tak mohl cvičit s většími váhami.
Na té fotce mám naloženo 80 kg. Jel jsem bench zezačátku 5 sérií pyramidu do 100 kg sám. Na konci tréninku se objevil známý chtěl abych ho jistil, měl tam 100 kg tak sem se s ním ještě prostřídal u těch 100 kg, mi řekl že to jedu blbě. Tak jsem si tam dal 70 kg, to mi řekl že zezačátku Ok, ale poslední 2 opakování to jedu ze šikma. tak sem si tam dal ještě 8o a u toho vzniklo video, ze kterého je ta fotka. To jsem jel víceménně celé špatně. Pokusím se to video někam nahrát, aby ste to mohli zkouknout celé. Tak podařil se tady je odkaz

Text odkazu...

Při přehrávání si video otočte, aby ste viděli tu šikminu.

Naposledy upraveno 12.06.2016 20:38

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 17:43

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#9

Každopdáně mě to celkem sere 5 měsíců jedu benchpress a pak zjistím, že ho jedu špatně. Doufám, že to je jen nějaká chyba techniky, že to není vada v těle. Jak jsem psal podobný problém mám i při dřepu s velkou činkou. Mám pocit, že levá ruka mi činku táhne před tělo. když se snažím činku vyrovnat bolí mě rameno zezačátku mi v něm i trnulo. To trochu přestalo.

Despo Fobik Offline

despo367

12.06.2016 21:14

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#10

1) Chybný úchop: máš osu uprostřed dlaně, takže se ti zalamuje zápěstí.
http://getthisstrength.com/wp-content/uploads/2012/11/Overhead-press-form-grip.jpg

2) Se špatným úchopem máš pak i špatně lokty

3) Na začátku nijak nezatahuješ ramena

4) Během tlaku se díváš na stranu, kam ti to pak ujíždí. Samozřejmě to může být jenom tady na videu, ale rozhodně se to tím zhoršuje.

http://www.body-test.cz/cs/clanky/145-bench-press-tlak-s-velkou-cinkou-v-leze/

http://www.body-test.cz/cs/kategorie/69-drep/

http://www.body-test.cz/cs/clanky/146-mrtvy-tah-s-velkou-cinkou/

nebo prostě tady:
http://www.body-test.cz/cs/kategorie/44-zakladni-cviky/

To, co děláš, je prostě kulturistická varianta, na níž se nedá moc zvedat. Dají se tím bolestivě cvičit prsní svaly.:)

Kamil Fila Offline

Tetsuo

12.06.2016 23:52

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#11

Tetsuo: 1) Chybný úchop: máš osu uprostřed dlaně, takže se ti zalamuje zápěstí.
http://getthisstrength.com/wp-content/uploads/2012/11/Overhead-press-form-grip.jpg
2) Se špatným úchopem máš pak i špatně lokty
3) Na začátku nijak nezatahuješ ramena
4) Během tlaku se díváš na stranu, kam ti to pak ujíždí. Samozřejmě to může být jenom tady na videu, ale rozhodně se to tím zhoršuje.
http://www.body-test.cz/cs/clanky/145-bench-press-tlak-s-velkou-cinkou-v-leze/
http://www.body-test.cz/cs/kategorie/69-drep/
...
Ok všechno si to pečlivě pročtu. Tu techniku co dělám mě učil trenér, který dělá závodně kulturistiku, takže není se čemu divit, že mě naučil zrovna tuto. Ramena stahuju, ale nemostuju. Zítra se na to zaměřím a celkově na techniku. Ta rada co tu zazněla dělat bench s jednoručkama? Na to máte jaký názor?

A ty videa tak nejsou moc Ok, každé video jiná technika mi to tak příjde. To samé i webové stránky o cvičení, na každé stránce mají jiný návod.

Naposledy upraveno 13.06.2016 16:42

Despo Fobik Offline

despo367

13.06.2016 16:38

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#12

despo367: Ok všechno si to pečlivě pročtu. Tu techniku co dělám mě učil trenér, který dělá závodně kulturistiku, takže není se čemu divit, že mě naučil zrovna tuto. Ramena stahuju, ale nemostuju. Zítra se na to zaměřím a celkově na techniku. Ta rada co tu zazněla dělat bench s jednoručkama? Na to máte jaký názor?
A ty videa tak nejsou moc Ok, každé video jiná technika mi to tak příjde. To samé i webové stránky o cvičení, na každé stránce mají jiný návod.
Jinak dráha tlaku má být správně šikmá, ne rovná.

Jak to myslíš šikmá ?

Despo Fobik Offline

despo367

13.06.2016 16:59

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#13

Jak píšu v článku, jsou základní 3 druhy bench pressu.

Silově-objemový, dělaný raw, bez dresu - tenhle bych učil nejvíc lidí. Vytěží z něj nejvíc, nejvíc na něm zvednou.

Pak je vyloženě lifterský - ten není vhodný pro všechny a vyžaduje postupně používat dres, ram apod. K tomu se nejvíc blíží rady od Ropera.

Nakonec je kulturistický, který dělá většina lidí. Ten není vhodný na těžké váhy.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

13.06.2016 18:18

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#14

despo367: Jinak dráha tlaku má být správně šikmá, ne rovná.
Jak to myslíš šikmá ?
Chtělo by to více využívat Google.



Jiří Vlk Offline

Roper

14.06.2016 13:45

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#15

Včera jsem jel bench, nechal jsem si vámi doporučenou techniku zkontrolovat trenérem. Sekyroval mě za to, že to jedu moc rychle, že při té rychlosti ztratim přehled nad technikou toho cviku. Když jsem to začal jezdit pomalu, tak mě sledoval a říkal že ok. Takže teď se budu učit jezdit bench pomalu. Jinak mám ještě problém drahou pohybu, zdá se mi že když jedu bench šikmo, tak mě to vysiluje. Dám na míň opakování. Ale to je jen pocit.

Klesl jsem váhově o dost předtím jsem jel 60,80,90,100,100/12,10,8,6,6
teď dám 60,80,90,100/10,6,4,2
Nevím jestli je to technokou, nebo nějaká stagnace. Snad to zase doženu.

Stejně tak cítím, že pravá strana mě táhne dost dolů, nevím jestli i ke stojanu. V pátek pořídím video a nahraju ho sem.

Naposledy upraveno 19.06.2016 18:55

Despo Fobik Offline

despo367

15.06.2016 19:46

Odpovědět

Re: Bench-press nesouměrný pohyb činkou.

#16

Asi jsem zjistil v čem spočívá ta chyba dráhy při benchpressu. Dnes jsem byl na rehabce na vyšetření se zády a doktorka mi řekla, že mám mírnou levostrannou skoliózu s bederní hyperlordózou.

Despo Fobik Offline

despo367

29.06.2016 19:49

Odpovědět

100 příspěvků
Strana 1 ze 7

Vytisknout