Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

14 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#1

Zdravim, do posilovny uz chodim skoro 3 rokem. Za tu dobu jsem zkusil mnoho veci hlavne jsem cerpal zde na webu. Chci se jen zeptat protoze mi prijde ze budu mozna delat neco spatne, nebo genetika. Da se rict ze jsem s postavou spokojen az na 2 partie prsa ramena. Ramena mi teda hodne zaostavaji k pomeru ruk a prsa tam sice jsou, ale chtel bych pridat trosku. Ma otazka zni s jakou vahou mam cvicit cviky na prsa. Mozna jsem jeden z tech co tam rvou co nejvetsi vahy (ego je spatna vec :( ). Jsou zde super treninky ale skoro nikde jsem se nedocetl v % jakou vahu zvolit pro dane opakovani. Predem dekuji

Od benche bych si uz asi dokazal odvodit drep i MT

Naposledy upraveno 19.04.2016 09:10

Offline

Vesel

19.04.2016 09:10

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#2

5x5 se cvičí tak do 87,5%
4x8 tak 70%
větší objemy jako 6x8 nebo 4x12 tak 62,5%

Lehčí váhy už maj podstatně menší dopad na rozvoj svalů, u větších už to zase začíná bejt víc individuální (jak je ten člověk zvyklej cvičit těžce, CNS, momentální výkonnost, tam to celkem houpe).

Stejně ale nikdy nebudeš cvičit na 100% podle nějaký tabulky. Sleduj v reálný situaci na tréninku, kolik opakování s tou danou vahou zvládneš.

Naposledy upraveno 19.04.2016 10:04

Adam J. Nave Offline

adamnu

19.04.2016 09:31

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#3

Dobra tedy kdyz reknu ze cvicim 8x s 80 kily a max je cca 110 tak je to tedy moc dle tveho vzorce nemylim se?

Offline

Vesel

19.04.2016 10:24

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#4

Dobra tedy kdyz reknu ze cvicim 8x s 80 kily a max je cca 110 tak je to tedy moc dle tveho vzorce nemylim se?

Podvedome tam proste peru co nejvic abych to citil tu vahu. Je pravda ze kdyz jedu s 80 a treba 70 tak to jedu uplne jinak s 80 zo zkoro nezabrzduju coz je spatne a co njerychleji nahoru se 70 se snazim brzdit a rychle nahoru. Takze zkusim teda ubrat a vic kontrolovane jet.

Jeste mozna dobry voditko by bylo kdyz teda pojedu 8x dejme tomu s 63% tak mam mit silu udelat treba jeste 9 a 10. Opakovani nebo proste udelat 8 a konec?

Naposledy upraveno 19.04.2016 10:30

Offline

Vesel

19.04.2016 10:27

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#5

To naopak docela dobře odpovídá. Ano, je to asi o 2% víc, ale nikdy to nebude přesně na kilo. Spíš kdyby to mělo bejt 70% a tobě by vyšlo, že cvičíš s 60 a míň nebo 80 a víc, tak to už je asi něco docela špatně... Je to orientační.

Adam J. Nave Offline

adamnu

19.04.2016 10:32

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#6

Aha takze je to ok sakra tak pak uz to musi byt genetika :D. 3 cviky po 4 serii snad neni pretezovani svalu ne? Tak pak jsem tedy v koncich :(

Offline

Vesel

19.04.2016 10:38

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#7

Kdo ví. Dej sem přesnej tréninkovej plán .)

Adam J. Nave Offline

adamnu

19.04.2016 10:59

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#8

2+1,2+2
Prsa biceps triceps
Bench hlavou nahoru 4x8
Standartni bench 4x8
Rozpazky/peck deck 4x10

Biceps s velkou osou 3x10
S jednoruckama 3x10
(Na dopumpovani 2x14 s nadhmatem s ez osou)

Kliky na bradlech 3x max
Stahovani kladky nahmatem 4x10

Zada ramena
Shyby 4x max
MT 4x8
Pritahy jednorucky v predklonu s oporou o lavicku/ veslovani 4x10

Tlaky v sede s jednoruckou/ s velkou osou 4x10
Upazovani na stroji 4x10
Superserie Rozpazovani v predklonu s predpazovanim 3x10

Nohy
Predkopavani 4x10
Drep 4x8
Vypady s velkou osou 4x10
Zakopavani 4x10
Lytka

Dalsi trenink podle nalady ale spis se venuji nedostatkum (prsa, ramena) napumpuju paze. Bricho jezdim 2x tydne bud hned po treninku nebo doma rano ci odpoledne dle smeny.

Naposledy upraveno 19.04.2016 11:39

Offline

Vesel

19.04.2016 11:36

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#9

Na to, že trénuješ už tři roky, tak se mi tebou zveřejněný trénink zdá dost lehkej, respektive málo intenzivní. Zejména ve dne, kdy jedeš záda/ramena a po shybech máš pouze 4 série tahů? To je podle mě málo (minimum je alespoň 5-6). To samé platí ve dni, kdy jedeš dřepy pouze po čtyřech sériích.

Spíš bych se být tebou zaměřil na výkonnostní trénink (rampy, Sheiko, Bulharská metoda a eventuálně třeba Wendlerova 5/3/1, i když jeho trénink moc nemusím...)

Naposledy upraveno 19.04.2016 12:39

Jiří Vlk Offline

Roper

19.04.2016 11:56

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#10

Mam problem se spodkem zad mel sem zraneni a tak se dostavam pomalu tam kde sem byl pred zranenim prave proto mam tak malo serii nepouzivam pasek 6 serii bych asi mozna dal ale ne s takovyma vahama :/ je to proste o kompromisu prozatim ted. Ale muzu se na zo zamerit. 3 roky s pauzama mel sem 2 zraneni takze tak.

Offline

Vesel

19.04.2016 12:46

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#11

Tak než bolest přejde, cvič s cca 70-75% maxima, netlač tolik na váhy holt no.

Jiří Vlk Offline

Roper

19.04.2016 13:08

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#12

Takze urcitym posunem by mohlo byt zvysit intenzitu cviceni? Jak rikam se zbytkem jsem spokojen ale ty prsa a ramena me trapi :(

Offline

Vesel

19.04.2016 13:53

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#13

2+1, 2+2 znamená 2 dny trénink, 1 off, 2 trénink, 2 off? takže za tejden máš jeden trénink na tu partii? To je málo. Nebo jak často je reálně cvičíš?

Nicméně, pokud je chceš zlepšovat, radil bych tohle.
1) tohle hlavně, cvičit 2x tejdně, pokud máš ten čas, i 3x
2) rovnej bench jeď první, na incline pak se vykašli, pak zacil přímo na prsa a jeď rozpažky nebo kladky nebo peck-deck
-bench 4x8, druhej cvik 3-4x8, pokud bys stíhal 3x tejdně, 3x8 bench, izolovanější cvik pak 2-3x8 (dobře uregeneruješ na trénování obden, ale celkovej objem práce na partii za tejden navýšíš = lepší)
3) každej druhej trénink jeď lehce jinej cvik, né věčně jen to samý, nebo úplně stačí jen jinym stylem (bench s jednoručkama, neck press, most/nemost, larsen/zvednout nohy, pokud máš vybavení a víš jak, můžeš expandéry/řetězy.. je toho hromada)
4) po cvičení a ideálně aspoň 1x i v off dnech protahuj

Úplně stejně to platí pro ramena. U těch si dobře vyber hlavní cvik, kterej zapojí celý rameno.

Adam J. Nave Offline

adamnu

19.04.2016 21:18

Odpovědět

Re: Zakladni cviky jakou vahu zvolit?

#14

Presne tak 2 treninky volno 2 treninky 2 dny volna

Momentalne jedu 1x tydne partii driv jsem jezdil 2x ale v patek mamtrenink na slabiny takze prsa jedu 2x obcas teda i ramena. 2x tydne bych rad jezdil ae tj uz minimalne 6 treninku pokud pojedu 2 partie na trenink. Tj uz casove narocny. Pak me napada vykaslat se na split a zkusit tezko lehky od freinmena tam se procvici partie 2x za tyden. Nevim musim si v tom udelat jasno. Pripadne vynechat nohy na nakej cas ae to me ukamenujete :D

Naposledy upraveno 19.04.2016 21:51

Offline

Vesel

19.04.2016 21:50

Odpovědět

14 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout