MCT olej a sportovní výživa

6 příspěvků
Strana 1 z 1

Pro přidání tématu nebo reagování na téma musíte být přihlášení.
Pokud nejste registrovaní, tak se prosím registrujte.

MCT olej a sportovní výživa

#1

Diskuse k článku MCT olej a sportovní výživa.

Tomáš B. Offline

Cornelius

17.12.2015 23:02

Odpovědět

Re: MCT olej a sportovní výživa

#2

Dá se MCT olej využít i při tepelných úpravách?

Offline

Lucajz

26.12.2015 12:54

Odpovědět

Re: MCT olej a sportovní výživa

#3

Ano, velmi dobře. Nemá dvojné vazby, takže se nepřepaluje.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

27.12.2015 23:11

Odpovědět

Re: MCT olej a sportovní výživa

#4

Tento článek od vás někdo celý zkopíroval, více ZDE

edit: Tak se dívám, že to je stránká přímo spojená s Petrem Novákem, takže se omlouvám, omyl :-D

Naposledy upraveno 01.04.2016 19:26

Offline

Milda

01.04.2016 19:24

Odpovědět

Re: MCT olej a sportovní výživa

#5

Dobrý deň, môže byť MCT olej nahradený kvalitným olivovým olejom ? Zaujíma ma to hlavne pri účeloch nabratia hmotnosti. Videl som viacero športovcov ktorý denne pijú väčšie množstvo olivového oleja napr jeden pohár a pod za účelom zvýšenia kalorického príjmu takysto je viacero štúdií naznačujúcich mimoriadne zdravotné benefity vyšieho príjmu olivového oleja na celkové zdravie človeka, vychádzajú hlavne z poznatok zdravotných účinkov stredomorských diet a celkovo dobrého zdravia obyvateľov ktorý sa takto stravujú.
Zaujímal by ma Váš názor na olivový olej všeobecne , či sa dá užíváť v súvislostiach ako mct ba nahradiť ho ním ? Koľko je horná hranica príjmu a či môže byť vo vyšších dávkach v niečom závadný pre organizmus.
Vopred ďakujem za odpoveď.

VVV Offline

VVV

před 2 měsíci

Odpovědět

Re: MCT olej a sportovní výživa

#6

Samozřejmě, že lze používat libovolný olej k nahnání kalorií. Podstata MCT oleje je, že se ale spaluje dříve než sacharidy a aminokyseliny/bílkoviny a tudíž umožňuje, aby se bílkoviny uložily jako svaly a nespalovaly se "naprázdno". Stejně tak se sacharidy uloží jako glykogen do zásoby.

Těžko říct, co jsou vysoké dávky olivového oleje. Ideální na nabírání hmotnosti je dávat MCT olej a potom nějaké zdroje omega 3 a 6 mastných kyselin ve vyváženém poměru.
Kromě olivového oleje bych tak používal lněný olej, konopný olej, olej z hroznových semínek, vlašských ořechů, mandlí, chia semínek, řepkový olej apod., klidně i rybí olej v kapslích.

Dávat olivový olej jako jediný, výhradní nebo hodně dominantní zdroj tuků také není ideální nápad. Oleje neobsahují jen tuky, ale i spoustu dalších látek, které se tělu hodí.

Za tento příspěvek bylo poděkováno 1x.

Kamil Fila Offline

Tetsuo

před 2 měsíci

Odpovědět

6 příspěvků
Strana 1 z 1

Vytisknout